Mezi padesátkou největších českých firem jich jen 17 používá internetové stránky s doménou .eu. Uživatelé internetu je málo vyhledávají.
Autor: Příhonský
Evropskou doménu nevyužívá například společnost Agrofert Holding, Unipetrol, Siemens. „Domény s koncovkou .eu nejsou mezi firmami oblíbené, protože je uživatelé intuitivně nevyhledávají. Drtivá většina z nich do prohlížeče zadá národní doménu, v našem případě tedy .cz,“ uvedl nezávislý IT analytik Petr Koubský.
Na evropskou verzi webu firmy nejčastěji umísťují anglickou mutaci svých národních stránek, nebo tam přepínají stránky své mateřské společnosti. „Doménu cez.eu máme zaregistrovanou a připravujeme prezentaci, která by měla být rozcestníkem k jednotlivým národním prezentacím v zemích, ve kterých skupina ČEZ působí,“ sdělila mluvčí společnosti Eva Nováková.
Část tuzemských firem si také evropskou alternativu ke své české internetové adrese nestihla zaregistrovat a předběhli je spekulanti. Boj o svoji evropskou doménu prohrály třeba ČEPRO, České aerolinie, Pražská energetika či Česká pošta.