Brokerjet České spořitelny
Dvojka mezi tuzemskými online burzovními brokery - brokerjet - zahájila expanzi do oblasti placeného finančního poradenství. Nová služba, nazvaná podobně jako úrovně platebních karet Silver, Gold a Platinum, je rozdělena do tří paušálně placených úrovní. Nejvyšší úroveň, která přijde na jedenáct tisíc korun měsíčně, předpokládá úzký vztah s klientem. Broker bude znát klientovo portfolio a mít maximální přehled o jeho pozici a situaci a aktivně ho informovat o investičních příležitostech. Ve střední úrovni, která bude stát sedm tisíc korun měsíčně, budou mít klienti možnost telefonických konzultací a získávání doporučení o aktuálních možnostech. Součástí nejlevnějšího základního stupně za pět tisíc korun měsíčně je zasílání pravidelného zpravodajství z trhů včetně tipů vedoucích k zhodnocování financí. Šéfové brokerjetu očekávají, že základní službu si objedná v prvním roce okolo pěti set zájemců, nejvyšší zhruba padesát. Klienti, kteří budou chtít některou z placených služeb, se prý nebudou příliš často rekrutovat ze současných 5600 zákazníků brokera. Mají to být noví klienti získaní přepážkovými pracovníky České spořitelny. V budoucnu by s akvizicí zákazníků pro brokerjet měla pomoci také mobilní síť finančních poradců banky. Společnost brokerjet byla založena v říjnu 2002 jako dceřiná společnost České spořitelny a rakouské Ecetra Internet Services, dceřiné společnosti Erste Bank. Své služby začala nabízet investorům v listopadu 2003. Během tří let získala 5600 klientů, z toho 2675 za osm měsíců roku 2006. Počet 112 tisíc obchodů o celkovém objemu vyšším než 23 miliardy korun v letošním roce znamená v porovnání se stejným obdobím loňského roku téměř čtyřnásobné navýšení. (tos)