V Česku na začátku letošního roku fungovalo 231 hypermarketů, což bylo meziročně o 16 více.
Rozvoj sítě hypermarketů ale ve srovnání s předchozími roky nebyl tak rychlý. Například v roce 2005 se počet hypermarketů zvýšil o 31 na 192 a předloni o 23 na 215. Odborníci zpomalení expanze hypermarketů přičítají tomu, že obchodní řetězce již mají obsazena všechna velká města a nyní hledají vhodné lokality hlavně v menších sídelních útvarech. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.
„Hypermarkety ovládají města velikostní kategorie od 20 tisíc do 100 tisíc obyvatel, ve kterých jim při nákupu rychloobrátkového zboží dává přednost více než polovina nakupujících,“ říká František Diviš ze společnosti Incoma Research. Letos by podle něj mělo být v Česku postaveno zhruba 20 nových hypermarketů, a to zejména ve městech do 50 tisíc obyvatel.