Od začátku července, kdy Prahu a Velké Popovice spojil nedělní vlak, přivezl motorák do pivovarského města 110 lidí.
Kapacita nedělního Kozel expresu je padesát lidí, během prvních šesti týdnů provozu v něm jela v průměru jen dvacítka cestujících. Skupina Plzeňský Prazdroj, která vlak provozuje s Českými drahami, je ale spokojena. „Letošní sezóna je pro nás zkušební,“ reaguje Jitka Němečková, mluvčí pivovarů.
Až tak v neděli 30. září vyjede v 10.22 z pražského hlavního nádraží Kozel expres na svou poslední letošní jízdu, nehrozí prý, že by se provoz na obnovené vlečce mezi Strančicemi a Velkými Popovicemi opět příští rok nerozjel. „Určitě chceme Kozel expres zachovat i do dalších sezon. Věříme, že s rostoucím povědomím o této nabídce poroste i zájem o něj,“ tvrdí Němečková.
Když vlak vyjel poprvé:
Zelená! Vlečka do popovického pivovaru se opět rozjela
Zprovoznění 5,5 kilometrů dlouhé vlečky ze Strančic k bráně velkopopovického pivovaru stálo zhruba dva miliony korun a po několikaměsíční práci skončilo letos v květnu. Zkušební osobní vlak tudy projel poprvé 17. května. Tedy třináct let poté, co se provoz na trati pocházející z roku 1903 zastavil. Obnovením této vlečky má skupina Plzeňský Prazdroj připojené k železnici všechny své české pivovary. Kromě Kozla i Radegast, Gambrinus a Pilsner Urquell.
Zpáteční jízdenka na Kozel expres stojí 390 korun, v ceně je i prohlídka popovického pivovaru a krátká škola čepování.
Čtěte také: