PRAHA (ČTK, han) - Automobily mladoboleslavské společnosti Škoda Auto ovládly žebříček nejprodávanějších modelů v prvním čtvrtletí letošního roku. Celkový domácí prodej však Škodovce klesl o deset procent, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Kategorii malých vozů dominovala s podílem téměř 66 procent Fabia, kterou si koupilo 11 334 zákazníků, a byla tak nejprodávanějším modelem na českém trhu. Ve střední třídě byla nejžádanější Octavia s odbytem 3765 aut a ve vyšší střední třídě zvítězil Superb s prodejem 907 aut.
Mezi malými vozy za Fabií následovaly Peugeot 206 s 903 prodanými auty a Hyundai Getz s odbytem 593 vozů. Miniautům vévodil Opel Agila se 175 vozy, před Fiatem Seicento s odbytem 106 aut a Daewoo Matiz se 68 prodanými vozy.
Nižší střední třídu vede Peugeot 307 se 782 automobily, následuje Opel Astra se 738 auty a Renault Mégane s 546 vozy. Ve střední třídě se za Octavií seřadily druhý VW Passat, který si vybralo 743 zájemců, a třetí Ford Mondeo se 444 zákazníky. Ve vyšší střední třídě obsadil druhou pozici Mercedes třídy E se 116 vozy, který již ve 4. čtvrtletí loňského roku odsunul Audi A6 (107) na třetí pozici.
Mezi luxusními auty bylo s 32 prodanými vozy nejúspěšnější Audi A8, druhý skončil s 21 auty Mercedes třídy S a třetí BMW sedmičkové řady, které si koupilo 17 zájemců. Ze sportovních vozů se nejlépe prodával Mercedes CLK s odbytem 37 aut před Hyundai Coupe s deseti vozy a BMW M3 spolu s Mercedesem SL se shodným odbytem sedmi automobilů.
Model Toyota RAV4 se 136 prodanými auty obsadil první příčku mezi terénními vozy před modelem Kia Sorento se 107 vozy a Hondou CR-V (106). Mezi velkoprostorovými vozy a minivany byl nejprodávanější Citroën Berlingo s 256 prodanými auty, následoval model Xsara Picasso stejné značky s odbytem 244 aut a Peugeot Partner s 213 prodanými vozy.
Prodej nových osobních automobilů v České republice v prvním čtvrtletí vzrostl o 0,2 procenta na 34 206 aut.