Sociální síť Facebook by letos mohla vydělat až sedm miliard dolarů (138 miliard korun). Příjmy by měly pocházet převážně z reklamy, ale zisk ohrožuje žaloba kalifornských uživatelů, napsal v pondělí oborový server TechCrunch.
Foto: Profimedia.cz
Zhruba 6,3 miliardy dolarů (90 procent) má tvořit prodej reklamy. Facebook jako nejefektivnější formát propaguje Sponsored Stories. Jedná se o reklamu, která je pro vyšší efektivitu zaštítěná aktivitami přátel cíleného uživatele.
Právě tento formát reklamy je ale v ohrožení. „Skupina uživatelů Facebooku z Kalifornie dospěla k názoru, že místní zákony jejich jméno, fotografie a další osobní údaje chrání proti využití pro reklamní účely. Facebook podal proti žalobě předběžné námitky, ty ale soudce zčásti zamítnul a projednání nezákonnosti Sponsored Stories nyní již nestojí nic v cestě,“ napsal TechCrunch.
V případě, že by soud žalobě vyhověl, by Facebook mohl mít ve Spojených státech se Sponsored Stories značné problémy. Ty by v krajním případě mohly vyústit až v jejich zrušení. Zatímco pro USA sídlí Facebook právě v Kalifornii, sídlo pro Evropu a zbytek světa se nachází v Irsku.