Lagardere
Česká pobočka společnosti Lagardere, která kromě jiného provozuje rádia Frekvence 1, Evropa 2 či Bonton, pokračuje v expanzi do světa digitálních médií. Minulý týden Lagardere spustila komunitní službu pro řidiče aut nazvanou Motomail.cz. Celý projekt je založen na rozpoznávání aut a jejich řidičů podle registračních značek. Registrovaní uživatelé mohou na jinou „espézetku“ posílat zprávy a vzkazy. Pokud majitel značky, na kterou je poslán vzkaz, není zaregistrován, zobrazí se zpráva na nástěnce celé služby. Motomail umožňuje i sdílení dopravních informací mezi uživateli, například je možné se dotázat řidiče protijedoucího auta, jak dlouhá je kolona, v níž daný uživatel právě stojí. Služba funguje jak v klasické webové verzi, tak i ve speciálně upravené aplikaci pro mobilní telefony. Zasílat dopravní informace a vzkazy uživatelům lze i klasickou SMS zprávou. Motomail má také přímé napojení do největší komunitní služby na světě. Facebook ostatně byl společně s další komunitní službou Twitter inspirací pro Motomail. Prezident místní pobočky Lagardere Michel Fleischmann tvrdí, že si firma nechala vypracovat právní analýzu prokazující legálnost služby, včetně možnosti vstupovat za volantem do Motomailu. „Nemáme sebemenší zájem jakkoli přispívat k větší nehodovosti, navíc je tato služba primárně určena pro užití v zácpách a kolonách, kde lidi často zvládají jiné věci než pověsit na nástěnku vzkaz, že magistrála kompletně stojí,“ argumentuje. Do českého Facebooku „pro auta“, který pro Lagardere vyvinula společnost iCom Vision, investovala firma zhruba milion korun; návratnost Fleischmann odhaduje na zhruba rok a půl.