Menu Zavřít

Facebook prý při akvizici WhatsAppu klamal, hrozí mu pokuta

20. 12. 2016
Autor: Euro.cz

Evropská komise obvinila americkou internetovou společnost Facebook, že při převzetí aplikace pro bezplatné zasílání zpráv přes chytré telefony WhatsApp poskytla zavádějící informace. Facebooku tak hrozí pokuta ve výši až jednoho procenta z ročních tržeb. Podnik má čas do konce ledna, aby na nynější obvinění zareagoval.

Evropská komise upozornila, že obvinění nebude mít vliv na schválení transakce z roku 2014. Facebook za převzetí aplikace WhatsApp zaplatil zhruba 22 miliard dolarů (573 miliard korun).

Obvinění souvisí se srpnovou změnou politiky provozovatele aplikace WhatsApp v oblasti ochrany osobních údajů, která je podle Evropské komise v rozporu s vyjádřeními Facebooku v době schvalování akvizice. „Komise má proto obavy, že Facebook úmyslně nebo z nedbalosti poskytl nesprávné či zavádějící informace,“ píše se ve zprávě.

Provozovatel aplikace WhatsApp letos v srpnu uvedl, že bude s mateřskou společností Facebook sdílet více informací o uživatelích, včetně jejich telefonních čísel. Toto rozhodnutí pak začala vyšetřovat řada evropských úřadů na ochranu osobních údajů, uvedla agentura Reuters.

Kvůli změnám v aplikaci WhatsApp se dva Indové obrátili na soud. Čtěte více:

Indičtí studenti proti Facebooku. Sdílení dat s WhatsApp prý porušuje práva uživatelů

 Aplikace WhatsApp (ilustrační foto)

„Respektujeme postup Evropské komise a jsme přesvědčeni, že úplné přezkoumání faktů potvrdí, že Facebook konal v dobré víře,“ uvedla mluvčí americké firmy. Dodala, že podnik bude s úřady dál spolupracovat a poskytne jim informace nutné k zodpovězení jejich otázek.

Tržby Facebooku loni dosáhly téměř 18 miliard dolarů. Pokud by firma dostala pokutu ve výši jednoho procenta z těchto tržeb, musela by zaplatit zhruba 180 milionů dolarů (4,7 miliardy Kč). Proti případné pokutě je možné podat odvolání k Soudnímu dvoru Evropské unie, který již v minulosti některé postihy zrušil.


Dále čtěte:

bitcoin_skoleni

Lži Facebooku: tentokrát o „úspěšném“ zkušebním letu internetového dronu

Facebook má cíl: dvě miliardy uživatelů měsíčně


  • Našli jste v článku chybu?