Americká internetová společnost Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk na 2,37 miliardy dolarů (57,7 miliardy korun) z 891 milionů dolarů před rokem. Celkové tržby díky rostoucím příjmům z reklamy v mobilních zařízeních vzrostly o 56 procent na 7,01 miliardy dolarů (170,6 miliardy korun). Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je odhadovali na 6,92 miliardy dolarů.
Počet lidí, kteří využívají internetovou síť Facebook alespoň jednou měsíčně, se v září vyšplhal na 1,79 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Prostřednictvím mobilních zařízení, jako jsou chytré telefony či počítačové tablety, se k této síti připojuje více než 90 procent uživatelů.
Celkové tržby Facebooku pocházejí především z příjmů z reklamy a ve třetím čtvrtletí činily 6,71 miliardy dolarů. Podíl inzerce na mobilních zařízeních na těchto příjmech se přitom zvýšil na 84 procent ze 78 procent před rokem.
Facebook se snaží své služby rozšiřovat o nové prvky, které mají udržet zájem uživatelů a přilákat inzerenty. V říjnu firma například spustila novou službu Marketplace (tržiště), která se zaměřuje na prodej a nákup různého zboží mezi uživateli. Facebook rovněž klade čím dál větší důraz na video, aby tak lépe konkuroval síti YouTube.