V poslední době opomíjené Stilo dostalo do rodiny velmi praktické kombi Fiatovský model Stilo právě neuchvátil česká srdce a na trhu to bylo znát. O to je větší překvapení, které Ital vyvolal podařenou mutací opomíjeného modelu. Stilo Multi Wagon vychází z kladů původního modelu - dobré jízdní vlastnosti, spolehlivý diesel a jednoduchá ovladatelnost.
V poslední době opomíjené Stilo dostalo do rodiny velmi praktické kombi
Fiatovský model Stilo právě neuchvátil česká srdce a na trhu to bylo znát. O to je větší překvapení, které Ital vyvolal podařenou mutací opomíjeného modelu.
Stilo Multi Wagon vychází z kladů původního modelu - dobré jízdní vlastnosti, spolehlivý diesel a jednoduchá ovladatelnost. Navíc dostal kombík hodně prostoru, praktické otevíratelné okno v pátých dveřích a dobře dostupnou ložnou plochu. Příjemná ovladatelnost vyplývá i z ustoupení od extrémní sofistikovanosti elektroniky, která gradovala u sportovního Stila Abarth. Dva displaye s desítkami informací imponovaly dojmem kosmické technologie, ale sledovat to všechno za jízdy bylo dost i pro spolucestujícího. Prodloužené Stilo si zdravě ponechalo tříramenný volant a dva výrazné přístroje na zjednodušené palubní desce. Vnitřní prostor Multi W agonu je neopomenutelný klad. V oblasti kolen je spíše standardní, zato kolem hlavy je kokpit pěkně vzdušný. Hodně dělá i velké prosklení - Fiat nabízí za příplatek i lamelovou střechu. Že je tento vůz hodně orientován na pohodlí posádky, dokládá i posouvání každé ze tří sedaček ve druhé řadě samostatně. Sedadlo spolujezdce vpředu se dá také sklopit - nabízí se tak transport i delších předmětů. Dieselový motor nedodává vozu zrovna sportovní dravost - tah na zrychlení má spíše konstantní průběh - zato za upozornění stojí spotřeba minimálně reagující na zatížení a dlouhá životnost.
Jak na DPH?
Homologovaná přepážka za druhou řadu sedadel přijde u autorizovaného prodejce na 18 tisíc Kč s daní. Podle slov technika je především spodní část přepážky plná a bytelná, aby dostatečně chránila před pohybem nákladu. Nad hlavami cestujících je už jen lehká mřížka. Instalace znamená čtyři šrouby ukotvující jednoduché ližiny. Demontáž nežádá nijak extrémní úsilí.
Já jsem prostě na fiaty vysazený, říká Marek Třemčík, majitel školicího střediska
Je to slabost pro italskou rychle horkou krev?
Vůbec ne, já takový nejsem. Ale fiaty jsou neslušně opomíjená spolehlivá auta. Jen si vzpomeňte, jakým hitem bylo už za komunistů Uno. Nebo krátce nato Tipo.
A dnes vás k této značce poutá co?
Zvyk i kvalita výroby. V posledních letech se hodně zlepšila. Manželka si moc libuje v Seicentu, a já si teď pořídil kombíka Stilo. Do firmy mi stačí a je to Fiat!
Technické parametry a cena Fiat Stilo Multi Wagon 1.9 JTD Obsah motoru 1910 ccm Počet válců 4 Max. výkon 85 kW Točivý moment 255 Nm Maximální rychlost 190 km/h Zrychlení z 0 na 100 11,2 s Převodovka 5 - manuální Spotřeba ve městě 7,5 l/l00 km Spotřeba na dálnici 4,6 l/l00 km Spotřeba průměrná 5,6 l/l00 km Provozní hmotnost 410 kg Délka 4516 mm Šířka 1756 mm Výška 1570 mm Zavazadlový prostor 510/1480 dm 3 Objem nádrže 58 l Cena 539 000 Kč
Na co to auto je?
Multi Wagon je správně zvolený kombík. Díky dost nízké ložné ploše i zadnímu oknu otevíratelnému nezávisle na pátých dveřích je tento vůz použitelný na podnikání, běžnou práci, sport i život v domku na předměstí. Pro dobrou polohovatelnost i zadní řady sedadel lze Stilo Multi Wagon doporučit ijako nenáročný vůz na delší služební cesty.
Hodnocení
- ZÁPORY
m velmi citlivé řízení
m ceny náhradních dílů
m malá dravost dieselu
m hlučný motor za studena
m drahé příslušenství
+ KLADY
m cenová dostupnost
m mimořádný prostor
m otevíratelné zadní okno
m nízká hlučnost
m nízká spotřeba
Zvláštní pozornost zaslouží: Zadní okno otevíratelné nezávisle na pátých dveřích FOTO: FIAT
FOTO: FIAT (3x)