V nové komedii cestuje láska přes Prahu a Šumavu až do Londýna. Dotkne se všech lidí napříč generacemi bez ohledu na jejich tělesné postižení, barvu kůže či orientaci. Nasaje z plna marihuanu a zapůsobí i na zvířata, ale křídla jí zaručeně urve všudypřítomná reklama a prvoplánový scénář se šťastným koncem.
Foto: Blue Sky Film
Příběh filmu Láska je láska nás zavede do činžovního domu, kde bydlí v sousedství dvě rodiny. V jednom bytě žije dědeček Vlastimil (Petr Nárožný) s nevidomou vnučkou Maruškou (Aneta Krejčíková) a cvičeným psem Gejlou. V druhé domácnosti udržuje při životě vyhořelé manželství rázná manažerka Zdena (Simona Stašová) a bývalý fotbalista Karel (Ondřej Vetchý), čemuž rezignovaně přihlíží syn Honza (Petr Vančura). Ten má i tak dost starostí s vlastní orientací a profesorskou láskou. Do života Marušky se pomalu vkrádá Rom Marek (Maciej Cymorek), jenž myje nádobí v restauraci, kam nevidomá dívka chodí hrát na piano. Jejímu dědečkovi se pro změnu v životě ukáže dávná a zapomenutá láska Libuška (Eliška Balzerová), která aktivně pěstuje marihuanu, samozřejmě čistě pro soukromé potřeby a potřeby poloviny domova důchodců.
V hereckých partech se v této komedii do čela postavily ženy. Zejména Eliška Balzerová si roli samoléčitelky doslova užívá a věrohodně prožívá marihuanová opojení i vlastního sžírajícího démona v podobě nevyléčitelné nemoci. Simona Stašová pro změnu vykročila na pevnou půdu svého talentu pro drama a ztvárnila duševně silnou a vše řídící ženu, jejíž názory dávno zastaraly za vyzrálejší společností, a její dinosauří reakce tak diváka často rozesmějí.
Režisérem snímku je Milan Cieslar, jenž má na kontě spíše televizní produkci a mezi jeho výraznější filmové počiny patří snímek Duše jako kaviár. S komedií láska je láska se bezesporu posunul mezi vyhledávanější režiséry, kteří dokáží divákům nabídnout přesně to, co u nich aktuálně funguje. Takový filmový projekt ovšem k životu potřebuje peníze. Proto je zde brutální product placement ještě krvelačnější než v úspěšném Románu pro ženy. Bohužel hlavní myšlenku snímku, že láska je pomíjivá, a je tedy dobré ji v pravou chvíli nepromarnit, režisér zasunul až za prioritní komerční úspěch filmu a laciné vtipy á la Kameňák.
Komedie je natočená přesně pro českého konzumního diváka. Je vtipná, obsahuje ty správné hvězdné magnety a dokáže z návštěvníka kina vytlačit i emoce, ale tím to končí. Kotouč s filmem po zhlédnutí skončí na hromádce těch lepších, nicméně to nebude na vrcholu, ale spíš vespod.
Hodnocení Vládi Baráka: 60 %