Finanční správa dosud vydala 11 834 autentizačních údajů k elektronické evidenci tržeb. Celkem bylo evidováno 4326 provozoven. Vyplývá to z dat, které poskytla Finanční správa. Evidence tržeb bude spuštěna 1. prosince pro hotely a restaurace a měla by se týkat zhruba 50 tisíc podnikatelů. Registrační údaje přiděluje Finanční správa od 1. září.
Podnikatelé mohou požádat o údaje dvěma způsoby, a to elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky, nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.
Autentizací získá podnikatel přihlašovací údaje na daňový portál, kde je mu umožněna správa certifikátů a údajů pro správu evidence tržeb. O údaje musí podnikatel požádat před přijetím první evidované tržby.
Od září finanční úřady za poplatek 1000 korun vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 105 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v tzv. zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou ČR 50.
Od března příštího roku budou muset evidovat tržby maloobchodní a velkoobchodní firmy. Od 16. měsíce od účinnosti mají být evidovány všechny tržby kromě tržeb řemeslníků, které se pod zákon dostanou od 18. měsíce. Vláda bude moci nařízením stanovit, že některé tržby nebudou od nabytí účinnosti zákona dočasně evidovanými tržbami.
Vláda si od zavedení EET slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice tvrdí, že EET zlikviduje mnoho drobných živnostníků.