Péče o zákazníky Banky v Česku nedokážou udržet dlouholeté klienty. Z průzkumu společnosti EY například vyplývá, že hypotéku si u „své“ banky, tedy tam, kde mají běžný účet, bere jen 42 procent lidí. A netýká se to jen hypoték, ale i dalších úvěrových produktů.
Tuzemské banky, ovšem i další firmy včetně telekomunikačních společností, se zkrátka enormně soustředí na nábor nových zákazníků.
Na ty cílí jejich marketingové kampaně, nabízející zajímavé podmínky a výhody, o kterých se stávajícím klientům může jenom zdát. Péči o zákazníky věnují relativně malou pozornost, sázejí na zákazníkovu lenost a neochotu změnit poskytovatele služeb. To už přitom není pravidlem, protože řada Čechů zjistila, že chce-li získat výhodnější podmínky, musí změnit banku, operátora, dodavatele elektřiny či plynu. Nebo tím alespoň hodně hlasitě hrozit.
„Je špatné, když primární banka klientovi neumí nabídnout odpovídající produkt ve správný čas,“ říká Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti EY v ČR a ve střední Evropě.
S hypotékou ke konkurenci
Jaké bankovní produkty mají klienti u své primární banky?
94 %
72
67
56
42
Zdroj: EY Global Consumer Banking Survey 2014