Menu Zavřít

Firmy riskují: Citlivá data posílají jako na pohlednici

11. 4. 2011
Autor: profit

Firmy se svými zaměstnanci a klienty komunikují v devadesáti procentech případů prostřednictvím informačních technologií. Málokterá firma ovšem řeší zabezpečení elektronické komunikace.

Foto: Profimedia.cz

Citlivá firemní data neuváženě zasílají nezašifrovanou cestou, nejčastěji běžnými e-maily. Rizika svého chování si především střední a malé firmy ještě stále neuvědomují.

Posílání citlivých údajů firemními e-maily bez dostatečného zabezpečení přirovnávám k zasílání na pohlednici nebo v rozlepené obálce poštovními doručovateli. Cestou se sdělení může dostat do cizích rukou, které s nimi mohou nakládat, jak se jim zlíbí,“ upozorňuje na nebezpečný nástroj konkurenčního boje IT expert ze společnosti AutoCont Milan Chromý.

Například se podle Chromého stává, že samotní administrátoři čtou e-maily ředitelů či majitelů společností. V případě, že odesílají citlivá data, jako jsou osobní údaje či platové informace, tak to může být touto nechráněnou cestou snadno zneužitelné.

Elektronická identita je náchylná ke krádežím

MM25_AI

Pro firmy větší zabezpečení většinou neznamená nutně náklady navíc. To, co se posílalo denně poštou za několik desítek korun, dnes odesílají bezplatně e-mailem. Náklady se tak pouze přesouvají na snížení rizika krádeže přes e-maily.

Šifrování e-mailové komunikace, dokumentů a digitální podpisy jsou nástroje, bez kterých se dnešní moderní firma neobejde. „E-maily se dnes nejčastěji šifrují s využitím elektronického podpisu a privátního klíče, což je výhodné, protože se e-mailové adresy dají jinak snadno podvrhnout. Vydávat se za někoho jiného v případě elektronických podpisů není jednoduše možné,“ dodává k problematice zabezpečení elektronické komunikace Chromý. Elektronicky podepsaná pošta umožní adresátovi zprávy, aby měl jistotu, že skutečným odesílatelem je ten, kdo je pod zprávou podepsaný.

  • Našli jste v článku chybu?