Koalice několika velkých internetových a mediálních firem se v tomto týdnu dohodla na pravidlech, jak na internetu zacházet s videem, na nějž se vztahují autorská práva.
Týká se to webových portálů, které vytvářejí sami uživatelé, například My-Space. Právníci jiných internetových firem ale označují dohodu koalice za spíše dílčí než celkové řešení situace, protože se pravidla nevztahují na internetové vyhledávače, e-mail či internetové prohlížeče.
Pravidla požadují, aby provozovatelé internetových stránek používali technologie, které zablokují autorsky chráněné klipy, k jejichž zveřejnění nikdo nedal souhlas. Pravidla koalice požadují, aby internetové firmy zavedly filtrující software do konce letošního roku. „Férovému využití“ chráněného materiálu v rámci zákona mají vyjít vstříc. Pravidla ale neupřesňují, jak liberálně či konzervativně se má výraz „férové využití“ vykládat. Podle americké legislativy se to vztahuje na výseky chráněných děl použitých v parodii či satiře, v kritice nebo za dalších omezených okolností.