Menu Zavřít

Firmy se předhánějí v nabídce služeb

26. 6. 2006
Autor: Euro.cz

KONKURENČNÍ BOJ Český leasingový trh sice roste, konkurence na něm je ale obrovská. Klasickým leasingovým společnostem, jako jsou ŠkoFIN, CAC Leasing či Leasing České spořitelny, stále více konkurují značkové leasingové společnosti. Leasingové firmy se předhánějí v nabídce doplňkových služeb, které doprovází samotný finanční produkt.

KONKURENČNÍ BOJ Český leasingový trh sice roste, konkurence na něm je ale obrovská. Klasickým leasingovým společnostem, jako jsou ŠkoFIN, CAC Leasing či Leasing České spořitelny, stále více konkurují značkové leasingové společnosti.

Leasingové firmy se předhánějí v nabídce doplňkových služeb, které doprovází samotný finanční produkt. „Nabízíme finanční a operativní leasing osobních a užitkových automobilů se službami navíc. K nim patří například pojištění, likvidace pojistných událostí, karty na odběr pohonných hmot, pneumatiky či dálniční známka,“ říká vedoucí marketingu společnosti VB Leasing Jana Petrčková.

Největším lákadlem ŠkoFIN je akce Travel, v níž se nabízí vedle financování nového vozu navigace zdarma. „To znamená, že když si kdokoli, soukromá osoba nebo podnikatel, pořídí kterýkoli model značky Škoda, Volkswagen nebo Seat, dostane navigaci Blaupunkt zdarma,“ informuje zástupkyně této společnosti Zuzana Galová.

Firma CCB Finance sází na úvěry. „Nabídneme zákazníkovi možnost svobodně se rozhodnout financování ukončit podle předem daných podmínek, úvěr doplatit a profinancovat jiné vozidlo,“ upozorňuje její zástupce Miroslav Kaňa.

POPTÁVKA ROSTE

Právě financování nákupu osobních automobilů formou úvěru ale zatím není zdaleka tak žádané jako financování formou leasingu. Například u VB Leasing tvoří pouze 14 procent celkového objemu leasingu motorových vozidel. Podíl vozů financovaných prostřednictvím úvěru od ŠkoFIN byl v roce 2005 na úrovni zhruba 25 procent z celkového objemu obchodů. „Stávající situace podílu úvěru a leasingu je dle našeho názoru stabilizovaná a neočekáváme již žádnou dramatickou změnu v chování zákazníků a jejich preferencí,“ míní Galová.

V posledních několika letech však poptávka po úvěrech narůstá, protože se zjednodušily podmínky jejich získávání. Svou roli sehrály v některých případech i změny v legislativní oblasti. U CCB Finance zájem o pořízení vozidla na úvěr překonal všechna očekávání. „Zatímco v roce 2004 jsme financovali 50 procent vozidel na leasing a 50 procent na úvěr, v roce 2005 to bylo až 93 procent ve prospěch úvěru. Jednak se potvrdil dopad daňových změn po vstupu do Evropské unie, které zvýhodnily úvěrové produkty v komoditě osobních vozidel. V neposlední řadě se na vysoce konkurenčním trhu projevila poptávka po nových, flexibilnějších produktech,“ dodává Kaňa.

NOVINKY I U NÁKLADNÍCH AUT Leasingové společnosti musejí reagovat na vyšší poptávku po nákupu nákladních automobilů. VB Leasing hlásí stále větší zájem o leasing se zůstatkovou hodnotou, díky kterému dochází k výraznému snížení měsíčních splátek.

bitcoin_skoleni

„Zájemcům o nákladní vozidla nabízíme dosažení minimální výše leasingové splátky, poslední navýšenou splátku v předpokládané tržní hodnotě předmětu a zaplacení jen takové hodnoty vozu, která odpovídá době používání vozidla,“ zdůrazňuje Petrčková.

Ani CCB Finance nezapomíná na živnostníky a menší společnosti, kterým nabízí profinancování až stoprocentní ceny vozidla buď produktem úvěr, nebo finančním leasingem v kombinaci s výhodnou nabídkou pojistných sazeb. „V nejbližší době připravujeme kampaň na podporu právě tohoto segmentu, který se na českém trhu poměrně rychle rozvíjí,“ uvádí zástupce této firmy.

  • Našli jste v článku chybu?