Menu Zavřít

Flexibilita cloudových řešení

28. 12. 2015
Autor: Ministerio TIC Colombia, Flickr.com (CC BY 2.0)

Společnost Okin Group, která poskytuje komplexní služby v oblasti dodávky podnikových procesů a integrovaný facility management, rychle roste. Před několika měsíci se proto přestěhovala z pražské centrály ve Stodůlkách do nových moderních prostor ve Vysočanech. Jako první česká firma ale také převedla své IT služby plně do cloudového prostředí, které nabízí rozvíjejícímu se podniku potřebnou flexibilitu.

„Při stěhování do nových prostor jsme se rozhodli, že nebudeme obnovovat hardware, který jsme měli v původních prostorech, ale převedeme své IT služby do cloudu,“ říká Martin Polepil, CIO ve společnosti Okin Group. Firma přitom měla zkušenost se společností Microsoft, už dříve využívala služby jako Microsoft Office 365 nebo Skype pro firmy. Zvolila si proto její platformu Microsoft Azure.

Společnost Okin Group vznikla před více než dvaceti lety jako firma o pěti zaměstnancích, dnes dynamicky roste a dává práci téměř třem tisícům lidí. Plánuje přitom během dvou let přijmout dalších tisíc zaměstnanců. „V divizi BPS, která je tahounem růstu, letos přijímáme více než šest set nových zaměstnanců, přičemž 73 procent jsou technicky zaměřené pozice,“ popisuje Martin Polepil. Zásadní je proto pro firmu flexibilita. „Cloudová řešení mají tu výhodu, že lze velmi rychle navyšovat výkon,“ říká zástupce společnosti s tím, že nákup hardwaru by firmě tuto variabilitu nezajistil. „To bychom museli mít hardware předimenzovaný nebo ho skokově navyšovat,“ vysvětluje s tím, že se firmě líbí, že u cloudu nekupuje „železo na kusy“, ale výpočetní výkon. IT infrastruktura tak není pro firmu brzdou. Naopak může podnik služby rozšiřovat v jakémkoli tempu, kdekoli na světě a ušetřit přitom.

Využití umělé inteligence

Inovativní směřování firmy podpořil i její vstup do startupu Datlowe, který se zabývá zpracováním velkého množství dat pomocí umělé inteligence, strojním čtením textů, rozpoznáváním řeči a strojovým učením. „Startup pracuje s progresivním řešením, kterým je automatizované vytváření serverů na základě momentální potřeby výpočetního výkonu. Tím maximálně využíváme potenciálu hodinových plateb za spotřebovaný výkon v Microsoft Azure. Když výkon potřebujeme, rozjede se dvacet serverů, když ne, v provozu je třeba jen jeden,“ vysvětluje Martin Polepil. „Chceme, aby opakující se rutinní práci odváděly stroje a zaměstnanci následně doplnili služby o přidanou hodnotu. Vznikl by tak dokonale fungující celek,“ dodává, jak vidí budoucnost firmy.

Přestože je na českém poli Okin Group první společností, která se plně přesunula do cloudu, o bezpečnost se nebojí. „Microsoft Azure je podle nás dobře zabezpečený,“ říká Polepil. A směrem cloudových služeb chce jít firma i dál. „Zkoušíme například tu variantu, že v době uzávěrky mezd navyšujeme po určitý počet dnů výkon. V jiném období ho naopak snižujeme,“ vysvětluje.

CIF24

Prostor pro inovativní řešení

Okin Group dodává řešení na míru pro podniky po celém světě. Zaměřuje se přitom na dva směry: zabývá se facility managementem a dodávkou podnikových procesů. Divize Okin Facility poskytuje integrovaný facility management, v jehož rámci zajišťuje technické služby, jako jsou správa a údržba budov, havarijní služba či energetický management a revize vyhrazených technických zařízení. Nabízí také podpůrné a administrativní služby, mezi které patří bezpečnostní služby, recepce, helpdesk nebo například úklid. Inovativní je přitom divize například ve využívání softwarového rozhraní pro záznam, sledování a analýzu nemovitostí zákazníků. Druhá divize, Okin Business Proces Services, se zabývá outsourcovanými klientskými službami s vysokou přidanou hodnotu. Jedná se především o podporu obchodní sítě, tvorbu návrhů technických řešení a cenových nabídek, kompletní řízení projektů a realizace dodávky služeb, řízení třetích stran, zajišťování technické podpory a dohledu, vícejazyčnou zákaznickou podporu a další nové služby v oblastech, jako je cloud a security. Právě v této divizi přitom dochází k největšímu nárůstu počtu zaměstnanců, pro které je flexibilní cloudové prostředí ideálním řešením.

„Naši lidé nemusejí tolik času věnovat správě a rozvoji základního IT, mají tak větší prostor pro zavádění nových řešení a zlepšování služeb zákazníkům,“ uzavírá Martin Polepil.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).