Jen namátkou: úsek dálnice D1 mezi Kroměříží a Říkovicemi za 5,1 miliardy korun vykazuje vícepráce za 1,4 miliardy korun, stavba R6 Jenišov–Kamenný Dvůr za 10,2 miliardy korun skončila s vícepracemi za 1,5 miliardy korun, které jsou přímo v rozporu se zákonem.
K účtu na silnici R 55 mezi Hulínem a Skalkou ve výši 3,2 miliardy korun přibyly vícepráce za 918 milionů korun, tedy téměř v hodnotě třetiny stavby.
Zákon o veřejných zakázkách dostává od silničářů opět pěkně na frak. Státní fond dopravní infrastruktury dosud podal ke Specializovanému finančnímu úřadu podněty k prošetření víceprací za 6,3 miliardy korun, kde státní investor překročil zákon.
Na devadesát procent víceprací se přitom týká silnic a dálnic, železničáři příliš nechybují. Už ze samotných čísel má odborník i bez dalších podrobností jasno: chyby v projektové dokumentaci. To potvrzuje analýza ŘSD, které zadalo analýzu víceprací na stavbách za sto miliard korun. Přes šedesát procent jich mělo původ ve vadách projektů.
Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníku Euro.
Čtěte také:
Pošvářová: Za drahé silnice nemohou stavební firmy, ale slabý stát
ŘSD podává trestní oznámení na vlastní lidi kvůli D47
Náklady na stavbu českých dálnic jsou zbytečně vysoké, zjistil NKÚ