Menu Zavřít

Fond zatím šetří vícepráce na stavbách silnic za víc než šest miliard

3. 2. 2014
Autor: Jan Šindelář

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyhlásilo před koncem roku desítky jednacích řízení bez uveřejnění, aby mohlo doplatit stavebníkům miliardy za silnice, po kterých se už dva i tři roky jezdí. Objem víceprací, tedy změn oproti zadání, opět dokazuje, že se dopravní díla podobají těm vyprojektovaným jen vzdáleně.

Jen namátkou: úsek dálnice D1 mezi Kroměříží a Říkovicemi za 5,1 miliardy korun vykazuje vícepráce za 1,4 miliardy korun, stavba R6 Jenišov–Kamenný Dvůr za 10,2 miliardy korun skončila s vícepracemi za 1,5 miliardy korun, které jsou přímo v rozporu se zákonem.

K účtu na silnici R 55 mezi Hulínem a Skalkou ve výši 3,2 miliardy korun přibyly vícepráce za 918 milionů korun, tedy téměř v hodnotě třetiny stavby.

Zákon o veřejných zakázkách dostává od silničářů opět pěkně na frak. Státní fond dopravní infrastruktury dosud podal ke Specializovanému finančnímu úřadu podněty k prošetření víceprací za 6,3 miliardy korun, kde státní investor překročil zákon.

Na devadesát procent víceprací se přitom týká silnic a dálnic, železničáři příliš nechybují. Už ze samotných čísel má odborník i bez dalších podrobností jasno: chyby v projektové dokumentaci. To potvrzuje analýza ŘSD, které zadalo analýzu víceprací na stavbách za sto miliard korun. Přes šedesát procent jich mělo původ ve vadách projektů.

Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníku Euro.


Čtěte také:

Pošvářová: Za drahé silnice nemohou stavební firmy, ale slabý stát

ŘSD podává trestní oznámení na vlastní lidi kvůli D47

bitcoin školení listopad 24

Náklady na stavbu českých dálnic jsou zbytečně vysoké, zjistil NKÚ

  • Našli jste v článku chybu?