VYHLÁŠENÍ MLADŠÍHO A MENŠÍHO SOUROZENCE FORDU TRANSIT MEZINÁRODNÍ DODÁVKOU ROKU 2003 PROBĚHLO DŘÍVE, NEŽ SE ZAČAL POŘÁDNĚ PRODÁVAT. DNES UŽ JE TO JINAK. CONNECT DOKAZUJE, ŽE JE OBRATNÝ, PRAKTICKÝ A S DOBRÝMI JÍZDNÍMI VLASTNOSTMI.
Vnější pohled na Ford Connect jasně napoví, že se skutečně jedná o rodinného příslušníka proslulé dodávky. I když menší. Sklon přední kapoty a úhel, jímž navazuje čelní sklo, dává tušit slušně nízkému součiniteli odporu. Skromné na výraznější designové prvky jsou iboky a záď. Ta je ovšem podle nabídky osazena jen dvoukřídlými vraty, přičemž s tolik oblíbeným vykláněcím víkem zatím Ford nepočítá. Naproti tomu jsou příjemnou výhodou posuvné druhé dveře, které umožňují jak dobrou manipulaci s nákladem, tak i pohodlné nastupování cestujících.
PROSTORNÝ A PRAKTICKÝ
Vnitřní uspořádání naznačuje od prvního okamžiku praktičnost a především prostornost vozu. Sedadla jsou o poznání výš než u klasických osobních vozů a díky tomu je k dispozici velmi pěkný rozhled. Pro řidiče jsou mírnou komplikací jedině menší okna v zadních dveřích a navíc hodně masivní rám, který vprostřed zaclání podstatnou část výhledu středovým zrcátkem. Boční okna jej ale spolehlivě nahradí. Skutečnou lahůdkou jsou v Connectu odkládací plochy. Kromě standardních prostorů a kapes je tu nad předními sedadly jedna velká police pod střechou a potom relativně dost nenápadná schrána pod sedadlem řidiče. Ta je navíc uzamykatelná.
SPOLEHLIVÝ I PŘI DIVOKÉ JÍZDĚ
Za jízdy se Ford Connect chová velmi ukázněně, a to i při razantnější jízdě. Stabilní podvozek spolehlivě drží stopu, i když kvůli pevnějšímu odpružení je o něco hlasitější při přejezdu nerovností. Odhlučnění kabiny je jinak ale na velmi dobré úrovni.
VERZE S MOTOREM NA BENZIN I NA DIESEL
Ford nabízí pro Connect v zásadě tři motorové verze: jeden benzinový a dva dieselové. Silnější vznětový 1.8 TDCi 8V má dostatek výkonu pro živou jízdu i při plném naložení. Výrobce sice v technických datech slibuje kombinovanou spotřebu kolem 6,5 litrů paliva na 100 kilometrů, ale v praxi je tato hodnota při běžném provozu zhruba o půllitr vyšší. I tak je to na vůz, kterému na dálnici nejlépe vyhovuje právě stanovených 130 km/h, slušný výkon. S benzinovým agregátem lze dodávkovou verzi pořídit od 371 900 Kč.
Ford Connect 1.8 Duratorg TDCi 8V
Obsah motoru 1753 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 66 kW
Točivý moment 220 Nm
Maximální rychlost 154 km/h
Zrychlení z 0 na 100 16,3 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 7,9 l/l00 km
Spotřeba na dálnici 5,8 l/l00 km
Spotřeba průměrná 6,5 l/l00 km
Provozní hmotnost 2340 kg
Délka 4525 mm
Šířka 2044 mm
Výška 1981 mm
Zavaz. prostor 3,7-4,4 dm3
Cena 443 400 Kč
PŘES TÝDEN VE FIRMĚ, VÍKEND S RODINOU Vyhodnocení Connectu jako dodávky roku už samo o sobě dává záruku jakési univerzality vozu. Záleží pochopitelně na nástavbě. Kvality podvozku zaručují jak dobrou nosnost pro nasazení do transportu středně těžkého materiálu, tak i dobré jízdní vlastnosti pro pohodlné jízdy s větší posádkou. Dost dobře lze očekávat jeho nasazení přes týden ve firmě a o víkendu pojede za sportem nebo s vícečlennou rodinou. JAK NA DPH Ačkoliv výrobce nabízí stejně vehementně k dodávkové verzi iverzi cestovní nazvanou Turneo, je samozřejmě možnost nákupu bez DPH jedním z nejdůležitějších motivů k nákupu. Podmínkou je pouze instalace kovové přepážky za druhou řadu sedadel. Náklady na její pořízení se pohybují kolem dvaceti tisíc korun. Zvláštní pozornost zaslouží množství odkládacích kapes a ploch včetně uzamykatelné schrány pod sedadlem řidiče + KLADY
* vnitřní prostornost * vitální motory * jízdní stabilita * cenová dostupnost - ZÁPORY**
* strohost interiéru
* bez nabídky zadního víka
* hlučnější tlumení nerovností
* slabší topení u podlahy