Menu Zavřít

Ford Focus 2.0 TDCi: Premiant potřetí

17. 7. 2011
Autor: profit

Když se řekne nižší střední třída, většina lidí s alespoň minimálním přehledem o autech si určitě vybaví vozy jako Volkswagen Golf nebo Opel Astra. A samozřejmě Focus. Ford nedávno začal prodávat novou, v pořadí už třetí generaci.

Ford Focus 2.0 TDCi: Premiant potřetí

Foto: Ford

První Focus se světu představil v roce 1998. Upoutal tehdy nejen netradičním vzhledem, ale i sympatickými jízdními vlastnostmi, o něž se stará především skvělý podvozek se zadní víceprvkovou nápravou. Není tedy divu, že příjezd třetí generace doprovázela očekávání, zda si i nový Focus zaslouží pověst auta s nejlepšími jízdními vlastnostmi ve třídě.

Skoro jako deja vu

Zajímavé je, že nová generace oproti předchůdci prakticky nenarostla. Je sice o chlup delší, ale také užší a nižší. Zhodnocení samotného vzhledu mi dělá trochu problémy. Přední maska vypadá dobře – dravě, přitom ale zbytečně nepobuřuje. Povedené jsou i boční linie. Zato se zádí je trochu potíž. Určitě by nevadilo, že Ford opustil tradiční „focusovské“ umístění zadních světel v karosářských sloupcích, ale zadní partie mi připadají příliš baculaté a zbytečně přifouklé. Moc nehovím ani snaze protáhnout světlomety hluboko do boků.

Od prvního pohledu mě napadalo, že něco podobného jsem už viděl. Co to bylo, mi došlo, když jsem předjížděl nový Renault Mégane. Záď mají obě auta skutečně velmi podobnou. Každopádně nový Focus u zákazníků boduje, i po krátké době od uvedení na trh se jich na silnicích prohání poměrně dost.

Interiér (ne)překvapí

Kdo zná aktuální menší modely značky, nebude uvnitř překvapen. Pro koho naopak půjde o první seznámení, může se trochu podivit. Palubní desku utváří množství nejrůznějších hran, zlomů, oblin a jiných „výstředností“. Trochu času vyžaduje pochopení ovládání některých funkcí, je tu až moc tlačítek. Po bližším seznámení se systémem, který připomíná ovládání starších mobilních telefonů, si ale začnete zvykat.

Pochvalu zaslouží sedadla s dobrým bočním vedením, příjemně tvarovaný volant, až na pár výjimek použité materiály i zpracování. Dost kritiky si ale Focus vysloužil za širokou středovou konzolu, která ubírá místo řidičově pravé noze. Ano, pravda to je, ale ještě horší je situace na druhé straně u spolujezdce. S prostorem jinak problém není, svažující se střecha ale ztěžuje cestování vyšším lidem na zadních sedadlech. Do kufru se vejde 277 až 363 litrů zavazadel, záleží na tom, jestli máte rezervu nebo lepicí sadu.

Ford Focus 2.0 TDCi

motor vznětový čtyřválec objem 1 997 cm3 max. výkon 130 kW (140 k) max. rychlost 270 km/h max. toč. moment 320 N.m z 0 na 100 km/h 8,9 s spotřeba 5,0 l/100 km cena test. modelu 657 490 Kč

Jak jezdí

Nový Focus bude určitě zajímat i fleetové manažery, zvlášť s dieselem pod kapotou. Ford nabízí čtyři motorizace – dvě výkonově odlišné šestnáctistovky (95 a 115 koní) a dvoulitry (140 a 163 koní). Testovaný stočtyřicetikoňový nafťák potěší kultivovaností, slušnými dynamickými schopnostmi i spotřebou – jezdit za zhruba šest litrů na 100 kilometrů by nemělo být při troše snahy nic nemožného. Pochvalu si zaslouží i přesná a dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka.

bitcoin_skoleni

A tolik očekávané jízdní vlastnosti? Překvapení se nekoná, pořád jsou špičkové. Nezávislé zavěšení kol ušetří posádku nepohodlí při přejíždění nerovností, v zatáčkách zase pomáhá systém TVC, který přibrzďováním vnitřního kola simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Výsledkem je jistota za volantem. Skvělé zůstalo i řízení, byť je tentokrát s elektrickým posilovačem.

U Fordu vědí, že vytvořili auto, které rozhodně není žádným ořezávátkem – i když pár chyb má. Odpovídá tomu i částka, na niž si Focuse cení. Hatchback startuje v cenících na 424 990 korunách, v rámci akční nabídky si ale nejlevnější pětidveřový Focus můžete dopřát už za 359 990 korun.

  • Našli jste v článku chybu?