Menu Zavřít

Ford Mondeo - loajální pracovník se srdcem

17. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.

Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu

Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.

Mondeo, které si vydobylo v devadesátých letech na české scéně renomé kvalitního standardu, dostalo pod kabát nové srdce. Že jde skutečně o změnu podstatnou, napovídá i internetová stránka Ford.cz, kde se po kliknutí na Mondeo objeví záď vozu charakteristicky pulzující tepem nového srdce. Ale dost poezie! Prvním důležitým faktem je výkon: 96 kW. Navíc křivka výkonu je s nárůstem otáček hned od nízkých hodnot pěkně strmá, takže auto jde pěkně „za plynem“. Během jízdy se rychle projeví, že tato schopnost je vlastní všem rychlostním stupňům, takže i při dost svěží jízdě po dálnici je stále k dispozici dostatečná rezerva výkonu k akceleraci. Předjetí i rychle jedoucích „soupeřů“ je jen a jen věcí rozhodnutí řidiče, není třeba zvažovat možnosti vozu. Nepříjemná je aerodynamická hlučnost. Za zmínku stojí i trochu delší a volnější chod řazení. Samotné jízdní vlastnosti si Mondeo plně ponechalo a ve své „prostorné“ verzi sedí stejně dobře jako limuzína. Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním druhé generace pracuje se systémem tzv. pilotního vstřiku paliva, který kultivuje chod motoru a umožňuje přijatelně nízkou průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 km.

Technické parametry a cena

Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend

obsah motoru 1998 ccm

počet válců 4

max. výkon 96 kW

točivý moment 330 Nm

maximální rychlost 197 km/h

zrychlení z 0 na 100 9,9 s

převodovka 5 manuál

spotřeba ve městě 8 l/km

spotřeba na dálnici 4,6 l/100 km

spotřeba průměrná 5,9 l/100 km

pohotovostní hmotnost 1547 kg

délka 4804 mm

šířka 1812 mm

výška 1441 mm

zavazadlový prostor 540 dm3

objem nádrže 59 l

cena 765 900 Kč

Na co to auto je?

Díky tradičně praktickému vstupu pátými dveřmi i trvanlivému ložnému prostoru se vůz ve verzi combi bude dobře hodit na transport čistého zboží. Váha přitom není tolik směrodatná díky novému motoru. Protože si ale Mondeo i jako kombi ponechává vnější eleganci, hodí se dobře jako referentský automobil středního výkonného managementu.

Hodnocení

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací cena

* tvrdší odpružení

* aerodynamická hlučnost

* fádnost vnitřního designu

+ KLADY

* silný a vitální motor

* pevná karoserie

* nízká spotřeba

* rychlý nástup výkonu motoru

Zvláštní pozornost zaslouží: Motor s dostatečnou rezervou výkonu i na překvapivé nasazení k předjetí

Jak na DPH?

Mondeo lze přebudovat na „osobní montážní automobil“ snadnou instalací přepážky do nákladového prostoru. Importér nabízí vlastní homologovaný systém, který i s montáží stojí 15 900 Kč bez daně. Kvůli přepážce není nijak třeba upravovat interiér a ani při pohledu zvenčí není nijak rušivá. Jak ujišťuje nejmenovaný mechanik Ford-servisu, přepážka je plně a snadno demontovatelná.

Vždycky měl fordy, říká finanční ředitel Arnošt Hostumský

Váš Ford Mondeo má trochu pošramocený přední nárazník.

Nejsem nejopatrnější při parkování. To mě ale na tomhle autě baví, že i přes pár svých šrámů vypadá dobře.

bitcoin_skoleni

Jako manažer byste mohl pomýšlet na jiné značky, jiné modely, ne?

Já měl vždycky fordy. Jsou pro mě tak akorát dost silné, vždy mají příjemně snaživý posilovač řízení, a konečně prakticky nevím, co je to porucha. Dal jsem si forda dokonce jednou do smlouvy jako služební.

  • Našli jste v článku chybu?