Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.
Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu
Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.
Mondeo, které si vydobylo v devadesátých letech na české scéně renomé kvalitního standardu, dostalo pod kabát nové srdce. Že jde skutečně o změnu podstatnou, napovídá i internetová stránka Ford.cz, kde se po kliknutí na Mondeo objeví záď vozu charakteristicky pulzující tepem nového srdce. Ale dost poezie! Prvním důležitým faktem je výkon: 96 kW. Navíc křivka výkonu je s nárůstem otáček hned od nízkých hodnot pěkně strmá, takže auto jde pěkně „za plynem“. Během jízdy se rychle projeví, že tato schopnost je vlastní všem rychlostním stupňům, takže i při dost svěží jízdě po dálnici je stále k dispozici dostatečná rezerva výkonu k akceleraci. Předjetí i rychle jedoucích „soupeřů“ je jen a jen věcí rozhodnutí řidiče, není třeba zvažovat možnosti vozu. Nepříjemná je aerodynamická hlučnost. Za zmínku stojí i trochu delší a volnější chod řazení. Samotné jízdní vlastnosti si Mondeo plně ponechalo a ve své „prostorné“ verzi sedí stejně dobře jako limuzína. Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním druhé generace pracuje se systémem tzv. pilotního vstřiku paliva, který kultivuje chod motoru a umožňuje přijatelně nízkou průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 km.
Technické parametry a cena
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
obsah motoru 1998 ccm
počet válců 4
max. výkon 96 kW
točivý moment 330 Nm
maximální rychlost 197 km/h
zrychlení z 0 na 100 9,9 s
převodovka 5 manuál
spotřeba ve městě 8 l/km
spotřeba na dálnici 4,6 l/100 km
spotřeba průměrná 5,9 l/100 km
pohotovostní hmotnost 1547 kg
délka 4804 mm
šířka 1812 mm
výška 1441 mm
zavazadlový prostor 540 dm3
objem nádrže 59 l
cena 765 900 Kč
Na co to auto je?
Díky tradičně praktickému vstupu pátými dveřmi i trvanlivému ložnému prostoru se vůz ve verzi combi bude dobře hodit na transport čistého zboží. Váha přitom není tolik směrodatná díky novému motoru. Protože si ale Mondeo i jako kombi ponechává vnější eleganci, hodí se dobře jako referentský automobil středního výkonného managementu.
Hodnocení
- ZÁPORY
* vyšší pořizovací cena
* tvrdší odpružení
* aerodynamická hlučnost
* fádnost vnitřního designu
+ KLADY
* silný a vitální motor
* pevná karoserie
* nízká spotřeba
* rychlý nástup výkonu motoru
Zvláštní pozornost zaslouží: Motor s dostatečnou rezervou výkonu i na překvapivé nasazení k předjetí
Jak na DPH?
Mondeo lze přebudovat na „osobní montážní automobil“ snadnou instalací přepážky do nákladového prostoru. Importér nabízí vlastní homologovaný systém, který i s montáží stojí 15 900 Kč bez daně. Kvůli přepážce není nijak třeba upravovat interiér a ani při pohledu zvenčí není nijak rušivá. Jak ujišťuje nejmenovaný mechanik Ford-servisu, přepážka je plně a snadno demontovatelná.
Vždycky měl fordy, říká finanční ředitel Arnošt Hostumský
Váš Ford Mondeo má trochu pošramocený přední nárazník.
Nejsem nejopatrnější při parkování. To mě ale na tomhle autě baví, že i přes pár svých šrámů vypadá dobře.
Jako manažer byste mohl pomýšlet na jiné značky, jiné modely, ne?
Já měl vždycky fordy. Jsou pro mě tak akorát dost silné, vždy mají příjemně snaživý posilovač řízení, a konečně prakticky nevím, co je to porucha. Dal jsem si forda dokonce jednou do smlouvy jako služební.