Merchandising
Českomoravský fotbalový svaz (ČMFS) a společnost Puma plánují výrazně zvýšit prodej replik dresů fotbalové reprezentace a dalších produktů s národní tematikou jako trička, sportovní soupravy, tašky. Podle plánu Davida Duška, nového šéfa společnosti STES, která je marketingovou agenturou ČMFS, by mohly v obchodech velkých řetězců vzniknout takzvané corner shopy, kde by se české reprezentační dresy prodávaly. „Pokud chceme oblast merchandisingu více „nakopnout“, musíme v období úspěchů českého fotbalu rozšířit prodejní síť. Časem by součástí tohoto konceptu mohl být třeba i ligový koutek s produkty prvoligových týmů,“ řekl Dušek týdeníku EURO.
V Česku se i v dobách úspěchů fotbalové reprezentace prodávalo ročně jen několik tisíc replik značkových dresů a Dušek připouští, že jeho i vedení svazu slabý merchandising trápí. V rámci dlouhodobější koncepce proto STES s Pumou (která je oficiálním partnerem ČMFS) plánují rozšířit současný sortiment o čepice, bundy či mikiny. „Zatím se do toho nehrneme, ale na koncepci se již pracuje a rozběhla se i jednání s potenciálními partnery,“ tvrdí Dušek. Dokáže si představit jak variantu s corner shopy v obchodních řetězcích, tak reprezentační obchůdky v síti jediného partnera. „Pokud si nějaký obchodník koupí exkluzivitu, nevidím v tom problém. Dovedu si však představit tyto corner shopy i na některých čerpacích stanicích,“ dodává šéf STES. A kdy lze očekávat spuštění nového prodejního kanálu? „Směřujeme to k Mistrovství Evropy v roce 2012, nebo již v průběhu tohoto reprezentačního cyklu,“ uzavírá Dušek.