Partners market má dnes 70 finančních poboček. Podle Martina Hrůši z poradenské společnosti Partners by jich mělo vzniknout celkem 200
Před čtyřmi lety rozjela společnost Partners koncept bankovních a poradenských poboček Partners market. „Náklady na vybudování pobočky se pohybují kolem milionu a pro franšízanta ji postavíme prakticky na klíč. Franšízantovi by na začátku mělo stačit nějakých 300 tisíc až půl milionu korun v hotovosti“ tvrdí ředitel pobočkové sítě Partners market Martin Hrůša.
* Jak vybíráte místo pro novou pobočku?
Pokud má být pobočka životaschopná, měla by vzniknout ve městě alespoň s deseti tisíci obyvatel. I když v praxi to občas bývá trochu jinak - například nejvýkonnější franšízu máme v Semilech, které mají osm tisíc obyvatel. Zároveň každé pobočce garantujeme spádovou oblast o 40 tisících obyvatelích, ve které už žádnou další pobočku neotevřeme. Dnes funguje skoro 70 poboček, ovšem naší vizí je po celé České republice vybudovat až 200 Partners marketů. V současnosti mají navíc franšízanti ojedinělou šanci získat hotovou pobočku, protože Partners přebírají část sítě expresních míst UniCredit Bank.
* Ve kterých městech lze nyní získat hotovou pobočku?
Konkrétně jde o Dobřichovice, Kadaň, Litvínov, Přelouč, Sokolov a Sušici.
* Jak spolupráce s UniCredit Bank vůbec funguje?
SUniCredit Bank spolupracujeme dlouhodobě. Převzetí poboček této banky znamená příležitost pro ty, kteří chtějí vlastní byznys ve financích, ale obávají se začínat od nuly. Nový majitel získá nejen hotovou kamennou pobočku s týmem profesionálů, zavedenou síť klientů, ale i nadstandardní provizní odměny a pasivní příjem z již uzavřených smluv v daném regionu. Také vstupní náklady jsou podstatně nižší, protože odpadají investice do budování samotného prostoru. Zájemce o franšízing musí ale prokázat, že má potřebný vstupní kapitál, aby unesl náklady na vybudování pobočky.
* Podle čeho franšízanty obvykle vybíráte?
Existuje poměrně velké množství lidí, kteří mají dost peněz a jsou ochotni je vložit do projektu tohoto typu. Pro nás ale, jak jsme zjistili, nejsou úplně vhodní. Většinou očekávají, že jen vloží peníze a vše bude fungovat samo. My ale potřebujeme lidi, kteří jsou sice schopni zafinancovat počáteční náklady, ale zároveň jsou motivovaní ktomu, aby pobočka skutečně fungovala a vydělávala.
* Jak typický franšízant vypadá?
Obvykle jde o „profíky“ z bankovnictví nebo pojišťovnictví, kteří chtějí mít vlastní pobočku a nechce se j im už dál sloužit korporaci. Stávají se jimi i naši bývalí manažeři nebo místní podnikatelé. Typickým příkladem může být jedna z našich nových franšízantek, která působila v bance 20 let, patřila k top zaměstnancům, ale už se neměla kam dál profesně posouvat. Máme také úspěšného poradce, který se po dlouhých letech v poradenství cítil vnitřně vyhořelý.
* Jaké bývají startovní náklady?
Náklady na vybudování pobočky se pohybují kolem milionu a pro franšízanta ji postavíme prakticky „na klíč“. Model financování máme postavený tak, aby franšízantovi stačilo na začátku v hotovosti nějakých 300 tisíc až půl milionu korun. Se zbytkem počátečních investic mu pomáháme prostřednictvím úvěru.
* Jaké pak mají pobočky obraty?
Pokud vezmu průměrný obrat top deseti poboček, dostáváme se nad hranici půl milionu korun. A vzhledem ktomu, že na pobočce obvykle pracuje čtyři až sedm lidí, je vidět, že jde o skvělou příležitost, jak si vybudovat vlastní byznys. Průměrný měsíční obrat se nám navíc daří trvale zvyšovat, prakticky každý měsíc překonáme nový rekord.
Potřebujeme lidi, kteří jsou sice schopni zafinancovat počáteční náklady, ale zároveň jsou motivovaní k tomu, aby pobočka skutečně fungovala a vydělávala.
O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz