PRAHA (nt) - Tři sta tisíc diváků, dva až tři roky působení a rentabilitu, díky níž bude moci vytvořit další výpravné představení - tyto výsledky pro Galileo plánuje Michal Kocourek, šéf divadla Kalich a výkonný producent chystaného muzikálu. Plánovaný počet diváků už je z desetiny naplněn. Necelý týden před premiérou, jež je plánována na 15. února, je prodáno více než třicet tisíc vstupenek. „Nejdůležitější pro celkovou návštěvnost stejně bude, jak se muzikál zalíbí prvním divákům a co ti řeknou svým známým,“ tvrdí Kocourek.
Idea celého představení vznikla na základě úspěchu muzikálu Hamlet, který, přes chvilkový obecný pokles zájmu o muzikály po milionových Drakulovi a Jesus Christ Superstar ze začátku devadesátých let, přilákal úctyhodných 300 tisíc diváků. „Profit nám navíc musí pokrýt celý rok, nejenom období divadelní sezony,“ poodhaluje Kocourek pozadí divadelního hospodaření. „Snažíme se dělat špičkové věci, takže divák se může těšit na výpravnou show plnou scénických efektů,“ vysvětluje. Pro Galilea bylo ušito 130 kostýmů. „Všechno je to přes obrovské investice jednorázová záležitost, po derniéře představení jsou vám kostýmy i kulisy na nic,“ dodává.
Právě kvůli tomu se produkce momentálně snaží jednat o prodeji muzikálu do zahraničí. „Díky Hamletovi jsme se dostali do Spojených států, teď se pokusíme na stejném trhu uplatnit i Galilea, i když cesta na slavnou Broadway je ještě dlouhá,“ uzavírá Michal Kocourek.