PRAHA (čtk) - Červnové mistrovství světa ve fotbale v Německu má zajistit větší propagaci nejpopulárnějšího českého piva Gambrinus na německém trhu i v dalších zemích světa. Společnost Plzeňský Prazdroj očekává jeho vyšší prodej a posílení povědomí o značce Gambrinus a jejím spojení s nejpopulárnějším sportem, řekl mluvčí firmy Alexej Bechtin. Díky mistrovství očekává také vyšší odbyt prémiového piva Pilsner Urquell na německém trhu, kde největší český pivovar prodává desítky let stovky tisíc hektolitrů piva ročně. Mistrovství světa v Německu by ale mělo podpořit prodej také v Česku, kde Prazdroj nabízí speciální fotbalovou edici plechovek Gambrinus s dresy reprezentantů. „Respektujeme marketingovou exkluzivitu oficiálních partnerů FIFA a akce, ani reklamní aktivity s tématem mistrovství světa v Německu, ani jinde nepořádáme,“ dodal Bechtin.Oficiálním partnerem šampionátu je totiž v pivním segmentu americký pivovar Budweiser.