Pokles spotřeby výčepního piva a úbytek hostů v restauracích řeší řada výrobců, pro podnik Gambrinus patřící do skupiny Plzeňský Prazdroj jde o velkou hrozbu.
Naprostou většinu jeho produkce tvoří právě desítka. A pokud dnes někdo z hospod mizí, pak jsou to její typičtí pijáci - lidé, kteří byli zvyklí vypít více než šest „kousků“ za večer.
Gambrinus chce proto tento bolavý výpadek řešit rozšířením sortimentu. Jeho sládci uvařili nový jedenáctistupňový ležák, který v minulých týdnech zavezli do prvních plzeňských restaurací. Pokud se chytne, pivovar by jím chtěl zlákat nové pijáky, kteří se desítce vyhýbají, a dvanáctka je pro ně moc silná.
Pokus přichází přesně deset let poté, co v Gambrinusu stvořili ležák Excelent 11. Ten se sice vaří dodnes, ale k mateřskému pivovaru už se příliš nehlásí. Funguje téměř jako samostatná značka a snaží se oslovit především mladší pivaře. •