Do digitálních projektů je zásadní vnést pohled masy zákazníků, říká šéf firmy Sherpas Luboš Plotěný
Některé obory, které jsou tradičně silné v kamenném světě, svou roli v digitálu teprve hledají. Jsou to například výrobci oken, dveří, kuchyní, koupelen a další firmy zaměřené na zlepšování bydlení, říká Luboš Plotěný, ředitel firmy Sherpas.
* > Vaše firma o sobě na svých stránkách říká, že je UX driven digitální agentura. Můžete popsat, co to znamená?
* > Proč je UX tak důležité?
* > Z toho, co říkáte, mi připadne, že se tímto termínem může zaklínat prakticky každý markeťák.
Pokud ale UX driven marketing vnímáme opravdu jako přístup vycházející ze skutečného poznání a pochopení potřeb zákazníků, tak veškeré aktivity musejí vycházet z dlouhodobých a pravidelných uživatelských výzkumů. Na to už potřebujete špičkové výzkumné zázemí. Jako agentura jsme členem mezinárodní UX alliance, sdružení těch nejlepších světových agentur zaměřených na uživatelský výzkum. Právě kontakt s agenturami, které působí na nejvyspělejších světových trzích, a pravidelné sdílení know-how jsou pro nás extrémně cenným zdrojem znalostí. V Česku jsme jediná digitální agentura v oblasti digitálního designu a marketingu, která tak silným výzkumným zázemím disponuje.
* > Říkal jste, že se díky UX driven přístupu nebojíte garantovat lepší výsledky. Jak taková garance vypadá?
* > Internetový marketing přebírá otěže od tradičních formátů propagace. Co jsou podle vás nejzásadnější trendy, které hýbou trhem dnes a které třeba teprve přijdou?
* > Jaký typ zákazníka svěřuje digitální aktivity agenturám a co tito klienti za své peníze očekávají?
* > Nakonec něco k vám a k Sherpas. Co vám v letošním roce udělalo ve firmě největší radost a jaké důležité věci chystáte do dalšího roku?
Nerad bych sklouzl k tomu, že budu do světa vykřikovat tři věci, na které se houfně musejí všichni digitální marketéři soustředit, jinak zemřou.
Luboš Plotěný (35)
? Deset let vede digitální agenturu Sherpas (dříve Dobrý web).
? Autor knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautor knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní.
? Spoluzakladatel akademie digitálního marketingu DigiAka.
? Předseda poroty soutěže nejlepších digitálních řešení WebTop100.
O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz