Studená válka je dávno minulou historií a z bývalých nepřátel se stávají obchodní partneři. Dne 23. září 2002 byla totiž oficiálně zahájena výroba v novém společném podniku GM-AvtoVAZ v ruském městě Togliatti.
Slavnostního ceremoniálu, který proběhl ve zcela nových provozech, kde jsou umístěny výrobní linky modelu Chevrolet Niva, se zúčastnili i samotný šéf General Motors Corporation John F. Smith, Jr. a zástupci ruské vlády. Chevrolet Niva vnáší na ruský trh zcela novou kvalitu. Tento nový SUV model s pohonem všech kol byl vyvinut domácími odborníky a bude se vyrábět ve špičkově vybavených provozech v Togliatti. Jeho cena by měla být asi 8000 USD. V této cenové kategorii se na ruském trhu prodává nejvíce automobilů. V prvním roce plné výroby by měl společný podnik GMAvtoVAZ vyrobit asi 35 000 modelů Chevrolet Niva. Do roku 2005 by už výroba měla dosáhnout hranice 75 000 vozů ročně. Nový Chevrolet Niva se nejprve objeví na domácím - ruském - trhu, a to ještě do konce tohoto roku. Export do Evropy, stejně jako do Asie a Latinské Ameriky, se rozběhne v říjnu roku 2003. Do konce roku 2002 bude podnik v Togliatti zaměstnávat asi čtyři stovky pracovníků, po plném náběhu výroby to bude asi 1200 lidí a dalších více než šest stovek zaměstnanců najde práci u nasmlouvaných dodavatelů. Dodavatelé konstrukčních dílů a příslušenství vytvoří asi 2000 nových pracovních míst. GM-AvtoVAZ je společným podnikem koncernu GM, AvtoVAZ a Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD). Vynaloženými investicemi ve výši 332 miliony USD se řadí mezi nejvýznamnější investiční akce zahraničních firem mířící do ruského automobilového průmyslu. V joint venture drží GM i AvtoVAZ podíl 41,5 procenta, zbývajících 17 procent akcií drží EBRD.
Původní provedení Lady Niva.