Při hackathonu pracují vývojáři ve vymezeném čase na řešení konkrétního problému nebo na vytvoření zadaného softwarového projektu. Systém, na kterém nyní pracují, by podle organizátorů mohl být náhradou za zakázku na IT, jehož dodavatelem měla být za 401 milionů korun firma Asseco Central Europe. Stát však kritizovanou zakázku zruší.
„Jedeme podle plánu, i když s mírnými odchylkami. Některé části postupují rychleji, než jsme čekali, jiné jsou naopak o něco složitější. Nálada je ale mírně optimistická,“ řekl dnes po téměř 17 hodinách akce Vondráček.
Programátorům se podle něj podařilo vytvořit základní body systému, které chtějí během dnešního dne postupně navzájem propojit s dalšími, například platebními bránami nebo CORE systémy. „Dostali jsme se před kritickou část, nyní musíme zajistit, aby jednotlivé části mezi sebou komunikovaly,“ podotkl Vondráček. Programátoři podle něj budou dnes pracovat tak dlouho, dokud systémy nebudou spolupracovat. V neděli se pak chtějí věnovat dodělávkám a vyladění systému. „Tyto detaily jsou často rozhodující,“ upozornil.
Více k tématu:
Havlíček: Zakázku na IT systém na dálniční známky zrušíme bez sankce. Nová bude jednodušší
Vondráček zároveň přiznal, že během noci se vyskytly menší problémy v souvislosti s potřebou speciálního nástroje na hledání v databázích, kterých v Česku mnoho není. „Při normální situaci bychom si s tím dokázali poradit sami, ale vzhledem k časovému presu jsem na síti LinkedIn napsal výzvu, zda by nám s tím někdo mohl pomoci,“ dodal.
Akci by měli zřejmě během neděle navštívit mimo jiné i premiér Andrej Babiš (ANO) nebo nový ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Zakázka na informační systém a e-shop s elektronickými dálničními známkami stála křeslo ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO). Podle odborníků i politiků je výrazně předražená, navíc nevzešla z otevřeného tendru. Kremlíkův nástupce Havlíček oznámil, že zakázka bude po dohodě s firmou Asseco zrušena. Stát vyhlásí novou, která bude výrazně přepracována.
Vondráček je majitelem české pobočky reklamní agentury WMC a digitální agentury Actum.
Dále čtěte:
Komentář: Ještě nedávno stát sliboval, že mýtné brány nebudou měřit rychlost. Teď změnil názor
Stát neumí regulovat. Možná ani nechce
Ministerstvo průmyslu hradilo z peněz EU společenské akce, tvrdí NKÚ
Antimonopolní úřad stopl podpis smlouvy mezi Dopravním podnikem a developerem Karlín Group
Změny v dopravě v roce 2020: elektronické dálniční známky, rozšíření mýta i jednotné jízdenky