Menu Zavřít

Hamé mělo loni tržby 5,2 miliardy korun, polovinu z českého trhu

23. 3. 2017
Autor: Turek Tomáš/Euro

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni stouply o téměř tři procenta na více než pět miliard korun. Společnost to uvedla na dnešní tiskové konferenci, hospodářský výsledek nezveřejnila. Český trh se na tržbách podílel z poloviny. Letos Hamé plánuje nárůst tržeb o čtyři až pět procent, společnost chce růst i pomocí akvizic.

Firma pod novým vlastníkem, norskou společností Orkla, změnila od loňska metodiku výpočtu tržeb. Nyní vykazuje tzv. čisté tržby, očištěné od bonusů a trade marketingu. Podle staré metodiky firma předloni vykázala tržby ve výši šesti miliard korun.

„Velmi se nám dařilo například na domácím trhu v Česku, kde jsme narostli o více než pět procent, což je znatelně více než v průměru rostl celý český trh potravin,“ uvedl k loňským číslům generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Z českého trhu pochází polovina tržeb, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.

Haiti, Čína i Izrael

Tržby v Maďarsku loni stouply o téměř osm procent, v Rusku o jedno procento. Výrazně, o 112 procent, se zvýšily tržby na Ukrajině. „Daří se nám v Izraeli, hodně nyní i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjíme i v Číně a jsme úspěšní i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti,“ dodal Štrupl.

Hamé se loni uchytila i v Číně, na tržbách se asijská země podílí do jednoho procenta. Kojenecké výživy, kečupy, omáčky či džemy firma prodává přes e-shopy Alibaby. Hamé se chce prosadit i do dalších čínských e-shopů a výrazně rozšířit svou přítomnost v kamenných obchodních sítích v Číně.

Největší podíl na tržbách, 39 procent, měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla.

Hamé

Letos firma plánuje investice do výroby 180 milionů korun, což je podobné jako loni. Půjde hlavně o posílení automatizace výroby v závodech, což firmě umožní vyrovnat se s nedostatkem pracovních sil na trhu. „Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně nebo zahájení kompletní modernizace bzeneckého závodu,“ uvedl mluvčí firmy Petr Kopáček.

bitcoin_skoleni

Hamé loni převzala norská skupina Orkla. Hamé má v Česku a na Slovensku vedoucí pozici na trhu paštik, hotových jídel, kečupů, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Mezi nejznámější značky firmy patří Májka, Znojmia a Otma. Firma exportuje do zhruba 40 zemí, má sedm výrobních závodů v ČR a tři v zahraničí. Hamé má zhruba 2400 zaměstnanců.


Přečtěte si také:

Třetí největší akvizice v historii se neuskuteční. Kraft Heinz stáhl nabídku na Unilever

Zisk Pepsi navzdory poklesu překonal odhady. Firma těží z poptávky po zdravějších nápojích

Hamé investuje v Rusku. Cílí na čtvrtinový růst


  • Našli jste v článku chybu?