Patříte k těm, kteří jako malí toužili po barevném chlupatém mluvícím stvoření? Pak máte jedinečnou šanci si svůj dětský sen konečně splnit. Ikonický plyšový robot z devadesátých let Furby je totiž zpět. Americký gigant Hasbro doufá, že si jeho legendární hračka najde cestu i k současné generaci dětí, a to navzdory faktu, že se hračkářský průmysl aktuálně potýká se zpomalením poptávky.
„V průběhu posledních několika let jsme provedli mnoho průzkumů, abychom pochopili, co děti od nového Furbyho vlastně chtějí,“ uvádí v tiskové zprávě společnosti Kristin McKayová, viceprezidentka a generální ředitelka Hasbro. „Při příležitosti 25. výročí značky jsme chtěli zažehnout stejné nadšení u nové generace tím, že využijeme sílu nostalgie Furbyho a zároveň poskytneme generaci Alfa vše, po čem touží,“ dodává.
Upgradované verzi robotického stvoření nechybí typické velké oči, žlutý zobák ani hustá barevná srst. Kromě toho, že mluví hatmatilkou, je Furby také schopen reagovat na objetí, poplácání a polechtání. Nabízí pět hlasem ovládaných režimů a více než 600 odpovědí, frází a písniček. Dokáže rovněž reagovat na příkazy, napodobovat zvuky, tančit nebo se nechat krmit.
40 milionů během tří let
Poprvé byl Furby na trh uveden v roce 1998 a rychle si získal oblibu dětí po celém světě. Jen během prvních tří let se ho prodalo více než 40 milionů kusů.
Díky infračerveným očím mezi sebou jednotliví chlupatí roboti mohli komunikovat, přičemž svému majiteli pak hračka dokázala ,naslouchat‘ a byla schopna se naučit říkat vybraná slova.
V průběhu let prošel Furby modernizací. Infračervené oči nahradily dva malé LCD displeje a k hračce přibyla také mobilní aplikace, která jeho mluvu dokázala přeložit do angličtiny. Fenomén ale postupně vyprchal, a tak byli malí roboti v roce 2016 staženi z trhu.
O velkolepý návrat Furby usiluje v době, kdy se výrobci hraček pokoušejí zvýšit nevýrazné prodeje. Ostatně i sama společnost Hasbro dle BBC očekává, že se situace na trhu s hračkami letos spíše nezlepší. Ba naopak hrozí, že zájem o ně bude ještě klesat.
Jen během prvních tří měsíců tohoto roku vykázal prodejce, pod jehož záštitou vznikaly třeba kultovní deskové hry Monopoly, pokles čistých tržeb o 14 procent. Menší zájem byl o jeho pistole NERF, modelínu Play-Doh či produkty s tématikou prasátka Peppy. S meziročním útlumem se firma potýkala už koncem minulého roku, kdy její tržby klesly o 17 procent na 1,68 miliardy dolarů (asi 36,4 miliardy korun).