Menu Zavřít

Hlavní město posvětilo strategický plán rozvoje. Krasodušní nápady, říkají Piráti

24. 11. 2016
Autor: prague-up.com

Pražští zastupitelé ve čtvrtek schválili znění strategického plánu, který určuje, jak se bude hlavní město rozvíjet do roku 2030, a vytyčuje cíle města. Práce na plánu začaly v květnu 2013 a jeho znění vyhotovil Institut plánování a rozvoje (IPR). Ke znění plánu měli připomínky opoziční zastupitelé, vadila jim například jeho právní nevymahatelnost.

„Pro občany, politiky nebo třeba firmy strategický plán představuje vizi toho, kam se chceme posunout. K tomu, aby Praha byla moderním městem, musíme strategický plán mít,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Plán tvoří pět priorit, které jsou rozpracovány do 12 strategických cílů. Mezi nimi je například ustanovení, aby Praha prosperovala a vyplatilo se v ní žít a investovat, aby byla solidárním městem nebo se zde rozvíjel kulturní život. Ve své vizi plán počítá s tím, že v následujících letech v Praze přibude až 100 tisíc lidí.


Přečtěte si o tom, jak bude Praha příští rok hospodařit:

Praha bude v příštím roce hospodařit s výdaji 62,2 miliardy

MMF24


K plánu měli připomínky zejména opoziční zastupitelé. „Plán není ničím jiným vymahatelný, než že se k němu politická reprezentace přihlásí. V tom vidím základní a první problém. Vymahatelnost je v čase velmi pomíjivá, příští vedení města se jím nemusí řídit,“ řekl Ondřej Martan (ODS). Vadí mu také, že plán řeší pouze Prahu a nezabývá se rozvojem Středočeského kraje. Plán pak naráží podle Martana rovněž na legislativní komplikaci. Plán prý nepodporuje stavební zákon. „Zákon ve všech stádiích stavby komplikuje a kroky k naplňování plánu nebudou plynulé,“ dodal.

Zastupitel Mikuláš Ferjenčík (Piráti) pak plánu vytkl, že v něm nevidí návrh strategie, jak vytčených cílů dosáhnout. Jakub Michálek (Piráti) jej pak označil jako „seznam přání a výsledek brainstormingu, kam se napsaly všechny krasodušní nápady, ale není to plán, který k něčemu vede.“


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).