Praha Česká metropole hasí dluhy z éry primátora Pavla Béma. Městská rada odsouhlasila balík smluv, který povede k emisi dluhopisů ve výši necelých pěti miliard korun. Peníze město potřebuje na splátky dluhů za velké stavební projekty, jako byla tramvajová trať na Barrandov či stavba jihozápadní části městského okruhu. K vydání dluhopisů s desetiletou splatností schází ještě podpis pověřeného primátora Tomáše Hudečka (TOP 09). Transakci bude také posuzovat ministerstvo financí. Už v březnu Praha kvůli dluhopisům uzavřela mandátní smlouvu s ČSOB a UniCredit Bank, které poskytnou plné měnové a úrokové zajištění celého výtěžku.
Celková zadluženost Prahy aktuálně vzrostla na 30,5 miliardy korun. Další dluhy má dopravní podnik - největší městská akciová společnost. Nejvíce ji nyní tíží kontrakt z roku 2006 na nákup 250 tramvají za 19 miliard korun. Nejpozději v srpnu musí firma zaplatit čtyřmiliardovou půjčku, kterou si na nákup tramvají vzala vloni. Dopravní podnik proto zkouší jednat se Škodou Transportation o úpravě smlouvy, v úvahu přichází rozložení transakce na delší dobu. Tramvaje má podnik odebrat do konce roku 2018.
Kvůli celkovým dluhům musí Dopravní podnik najít banku, která mu formou směnky půjčí osm miliard korun. Vedení firmy uvažuje i o zdražování jízdného a omezování spojů. Na dluh také staví pokračování trasy metra A do Motola. Od Evropské investiční banky si již podnik půjčil šest miliard korun, dalších pět si ještě zřejmě půjčí. Zároveň plánuje výstavbu metra D, která má v první fázi spolykat zhruba dvě desítky miliard korun.
l