Soutěž o titul Marketér roku vyhlásila Česká marketingová společnost. Do soutěže mohou být nominováni marketingoví pracovníci firem a institucí působících v Česku, tedy i cizinci, kteří jsou zde zaměstnáni. Předpokladem je, aby navrhovaný vykonával odbornou funkci v marketingu nejméně po dobu tří let a v daném roce byl činný v oblasti marketingu.
Soutěž je nezávislá na oboru či formě podnikání. Nominace se tedy netýká pouze pracovníků z oblasti výrobní, obchodní, služeb či jiné praxe, ale i pracovníků z oblasti teorie, poradenství či vzdělávání v marketingu. Může jít jak o ziskovou, tak i neziskovou sféru. Nominace do soutěže mohou podávat právnické osoby, jednotlivci, svazy a společnosti, regionální úřady, instituce a další, jejichž předmětem zájmu je marketing. Pravidla soutěže připouštějí variantu, kdy odborný pracovník bude nominovat sám sebe. Součástí nominace je prohlášení o souhlasu navrhovaného. Manipulační poplatek za přihlášku činí 1000 korun.
Uzávěrka přihlášek je 10. dubna, slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. května 2006 v Praze. Vítěz obdrží pamětní list a symbol soutěže, kterým je „moudrý delfín“ na zeměkouli.