Menu Zavřít

Hledáme vymahače

28. 8. 2009
Autor: Euro.cz

Bankovnictví

FIN25

Najít experta na vymáhání pohledávek není v současné době vůbec snadné. Přesvědčují se o tom splátkové společnosti i některé banky, které takové lidi aktuálně hledají. „Najít takového člověka není navzdory současné situaci na trhu práce úplně snadné. Na trhu je spousta absolventů bez praxe, ale zkušených lidí v této oblasti zase tolik ne,“ konstatovala Eva Řimnáčová, mluvčí společnosti Home Credit, která v současné době vybírá specialisty na vymáhání pohledávek pro segment oblasti financování automobilů. Prý jde o nově vytvořenou pozici. „Spotřebitelské úvěry na financování aut jsme začali poskytovat loni na podzim, za rok se tento segment velice rozšířil. Bylo proto potřeba oddělit vymáhání pohledávek za auto sekci a klasické spotřebitelské úvěry,“ vysvětlila Řimnáčová.
Práce v této oblasti přitom neustále přibývá s tím, jak roste počet dlužníků, kteří nejsou schopni splácet své úvěry. Vymahače hledá rovněž splátková firma Cetelem. „V souvislosti se zvýšeným rizikem nesplacených úvěrů hledáme pracovníky, kteří mají na starost komunikaci s klientem, který je ve svých řádných splátkách po splatnosti, tedy řeší klientovy problémy se splácením a navrhuje řešení jeho situace po telefonu v call-centru,“ uvedl za Cetelem Martin Malý a dodal: „Jedná se o několik pracovních míst a to pro celou Českou republiku.“ Prý ale nejde o žádný masový nábor.
Nedostatek specialistů na vymáhání pohledávek řeší ale i bankovní skupiny. „Chceme být dobře připraveni na očekávaný nárůst nesplácených úvěrů,“ vysvětlil Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank, které připravila novinku. Jde o systém včasného varování, který má umožnit včas rozpoznat dobré klienty a ty, kteří mohou mít potíže se splácením úvěrů. „Součástí tohoto systému je i efektivnější vymáhání dluhů. Proto posilujeme tým lidí zabývajících se vymáháním pohledávek, celkově se jedná řádově o několik desítek lidí, jak z vlastních zdrojů, tak i zvenčí,“ dodal Kofroň. Podobné plány má také Česká spořitelna, která vybírá nové lidi pro oblast vymáhání pohledávek. „Jde o nábor zaměstnanců do našeho call centra v Ostravě, které se bude věnovat restrukturalizaci dluhů. Otevíráme jej v září,“ uvedla za banku Kristýna Havligerová.

  • Našli jste v článku chybu?