HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na komentář v Profitu č. 1/2006) Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí.
HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na komentář v Profitu č. 1/2006)
Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí. Časopis je čím dál tím víc nabitější, tolik tipů jinde nenajdu. A naopak u vás chybí zbytečnosti, které jinde stejně přeskakuji. Ale píši vám kvůli jiné věci. Je jasné, že komentáře vyjadřují rozdílné názory a od toho to koneckonců jsou komentáře. Přesto nebo právě proto mi dovolte vyjádřit můj názor na váš nedávný komentář k výstavbě automobilky Hyundai. Píšete, že ta investice je cennější než několik metrů zemědělské půdy se zelím. Dovolím si s tím polemizovat. Proč k nám jezdí tolik Holanďanů a dalších turistů? Mimo jiné proto, že na rozdíl od jejich země tady ještě zůstala skutečná příroda, skutečný venkov. Není tu zkrátka tolik těch krabic různých továren jako jinde. Takže proč bychom si měli cennou zemědělskou půdu zastavovat dalšími krabicemi? Rozumějte, nejde o ty hlávky zelí. Jde o hodnotu nezastavěné volné krajiny jako celku. Nejsem nějaký radikální ekolog, naopak ekonomicky uvažující podnikatel. Nezastavěná krajina je přinejmenším v našem oboru jednou z nejcennějších hodnot. Proč nesměřujeme automobilku třeba do nedalekého Mošnova nebo ještě blíže k Ostravě, kde - s prominutím - už je krajina stejně výrazně průmyslová a poničená? Menší firmy si už dávno uvědomily, že ze slibů o přínosu velkých investorů často vůbec nic není a že jde navíc o typický případ špatného přístupu státu k podnikání - místo aby pomohl těm slabším, hází jim klacky pod nohy a pomáhá těm silným, kteří už jsou beztak giganty. Je také sporné, jestli se tím ještě nezvýší už tak velká závislost České republiky na automobilovém průmyslu. Martina Váchalová, Olomouc