Na konferencích mohou hotely vydělat více než na turistech, říká šéf smíchovského hotelu NH Prague City Petr Nešpůrek
Stěny kanceláře ředitele smíchovského hotelu NH Prague City Petra Nešpůrka zdobí fotbalové dresy s podpisy hráčů.
Sparta, Dukla a samozřejmě český národní fotbalový tým totiž v hotelu pravidelně nocují. Zaměřit se na sportovní klientelu byl právě jeho nápad. Díky tomu se podařilo navýšit nejen návštěvnost, ale především prestiž.
* Pociťujete nástup Airbnb?
Vůbec se nás nedotýká. Jsme specifický hotel, jeden z největších v Praze, máme 440 pokojů a krásné konferenční prostory. Orientujeme se tedy hlavně na konferenční klientelu, která tyto portály vůbec nevyužívá. Nebylo tomu tak ale vždy. Když jsem v roce 2012 do hotelu nastoupil, drtivě převažovala turistická klientela. To se úplně obrátilo.
* Jak k tomu došlo?
Změnili jsme strategii, alokace pro cestovní kanceláře už nabízíme jen ve velmi omezené míře a naopak se snažíme být více flexibilní při poptávce konferenčních klientů. Konferenční segment vydělává více peněz na obsazený pokoj. Turisté přijedou, přespí, ráno se nasnídají a až do večera je nevidíme. Kongresová klientela oproti tomu hodně konzumuje přímo v hotelu, často má nějaký doprovodný program a samozřejmě platí za pronájem konferenčních prostor. Mezi tuto klientelu ale počítám i sportovní týmy ato je právě to, co nás odlišuje od ostatních.
* Jak jste se k nim dostali?
Vroce 2012 jsme museli řešit výpadek části klientů. Dříve jsem byl ředitelem v olomouckém NH Hotelu a odtamtud jsem se znal s Vladimírem Šmicerem. Pozval jsem ho tedy k nám, ukázal mu hotel a naznačil mu, že by byl perfektním místem pro národní fotbalový tým. Ve skutečnosti jsou to totiž dvě hotelové budovy spojené lanovkou. V horní budově máme velké pokoje a hned vedle je fotbalové hřiště, tenisový kurt a beachvolejbalové hřiště. A i když se hotel nachází kousek od centra, je to oáza klidu. V roce 2013 si pobyt u nás reprezentace poprvé vyzkoušela a všichni byli nadmíru nadšeni. Od té doby na této spolupráci stavíme a troufám si říct, že pokud dnes hledá fotbalový tým v Praze ubytování, pravděpodobně osloví nás.
* Které týmy ještě u vás nocují?
Třeba německý nebo portugalský národní tým. Jsme hlavním partnerem Sparty Praha ajedním z hlavních partnerů Dukly Praha. Také fotbalisté Sigmy Olomouc zde bývají pravidelně ubytováni. V nedávné době u nás ale třeba Karolína Plíšková představovala spolupráci s rakouskou pojišťovnou, tiskové konference zde mívá Petr Čech. Čas od času hostíme i házenkářský tým, takže to není jenom o fotbale.
* Museli jste kvůli sportovcům provést nějaké speciální úpravy? Předpokládám, že klíčový bude například wellness.
To byla jedna zvěcí, která nám byla často vyčítána, a sice, že nemáme pořádný wellness. V průběhu listopadu však v horní budově otevřeme úplně nové prostory, ve kterých bude velký bazén, vířivka, sauna, odpočívárna, a dokončíme také regenerační zázemí pro sportovní kluby. V hlavní budově máme k dispozici fitness centrum se saunou a parní lázní.
* Jací jsou fotbalisté jako hosté?
Velmi pozitivní, i když nároční, ale pokud jsou spokojeni, zůstávají svému hotelu věrni. A já jako ředitel hotelu a fotbalový fanoušek si spolupráce s nimi velmi vážím. *
Změnili jsme strategii, alokace pro cestovní kanceláře už nabízíme jen ve velmi omezené míře a naopak se snažíme být více flexibilní při poptávce konferenčních klientů.
O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz