PRAHA (oh) – Do roku dva vstupuje inovovaný veletrh informačních a komunikačních technologií Invex. Loni představil pořadatel Veletrhy Brno nové členění do jednotlivých segmentů podle oborů a zájmu návštěvníků – Classic, Business a Home, letos v říjnu k nim přibude ještě jeden, Invex Game. Bude určen hráčům počítačových her a zájemcům o digitální a počítačovou zábavu. „Loňské rozčlenění veletrhu byl krok správným směrem, ale dostali jsme jasný signál, že je třeba jít dál,“ tvrdí obchodní ředitel společnosti Veletrhy Brno Jaroslav Hloušek.
Pořadatelé se snaží zastavit pokles vystavovatelů, který postihl prakticky všechny světové veletrhy s IT tematikou. „Vloni jsme zaznamenali desetiprocentní pokles výstavní plochy a to nepadáme tolik jako jiné veletrhy. Souvisí to s globálním vývojem na trhu IT a telekomunikací,“ říká mluvčí firmy Petr Ondrášek. V minulém roce prý po třech letech poklesu výrazně stoupl index spokojenosti vystavovatelů s Invexem, a proto Ondrášek věří, že další propad výstavní plochy nebude výrazný. Veletrhy také hodlají využít letošního rozšíření Evropské unie a přímým oslovováním zahraničních firem se pokoušejí na Invex zvýšit jejich počet.
Pro vystavovatele je zřejmě nejzajímavější zprávou nová cenová koncepce veletrhu, díky níž by měla být účast na Invexu pro zhruba 80 procent vystavovatelů výhodnější. „Menší vystavovatelé získají slevu na expozici, stánkům s plochou přes 100 metrů čtverečních poskytneme patrovou plochu zdarma,“ vypočítává Hloušek. O přihlášených vystavovatelích nechce prozatím hovořit. „Počkejme na uzávěrku v polovině května,“ uvádí pouze. Jeden z nejúspěšnějších stánků loňského Invexu, expozice Českomoravského svazu progamingu, který v Brně pravidelně pořádá finále domácího mistrovství v počítačových hrách, by měl vzrůst ze tří na zhruba pět tisíc metrů plochy.
Odraz minulosti
(Invex 2003)
Počet vystavovatelů 600
Výstavní plocha 27 000
Počet návštěvníků 135 000
Pramen: Veletrhy Brno