Málokdy mají takzvaná seriózní média příležitost vyšperkovat si titulky hlavních zpráv nějakou tou českou celebritou a přitáhnout pozornost čtenářů, kteří dávají přednost lehkému čtení v Blesku.
Těsně před Vánoci ale naděloval serióznímu tisku Ježíšek předčasně. Kupčilo se totiž s hroby na hřbitově českému národu snad nejdražším. Na Vyšehradě, kde leží na Slavíně dávná elita. Přímo tam je naštěstí plno a nikdo se tam necpe. Kolem baziliky je ale spousta hrobů, o něž se již nikdo nestará, a daly by se využít. A jak se ukázalo, hlavně komerčně. Příběh zlotřilého bývalého (och, jak příhodné) vedení Správy pražských hřbitovů však překryla právě jména hvězd, které chtějí své mrtvé (a zřejmě posléze i sebe) na Vyšehradě uložit.
Před rokem zakoupila místo posledního odpočinku (prozatím pro své rodiče) Hanička Písnička Zagorová. Novináře pak odbyla tím, že jim je po tom houby a že se jich také neptá na to, kde mají ostatky rodičů. A upřímně, měla pravdu.
Důležité přece není, kdo nakupoval, ale to, že někdo vůbec mohl kupčit s hroby na nejžádanějším hřbitově ve státě. Jaký za tím byl systém? Jak široká byla nabídka? Nepřišli jsme náhodou o nějaké hroby významných osobností? Na to bychom se měli ptát.
Ovšem seriózní tisk se drží (jistě kliky na internetové verzi prověřené) hvězdné stopy. A tak dnes víme, že si na náhrobek mezi dalšími slavnými dělají zálusk vdovy po Radku Brzobohatém a Janu Kaplickém (okořeněné sdělením, že si sám svůj náhrobek navrhnul).
Ano, cítíte to správně. Je to jistý úpadek médií. Ale ruku na srdce, média upadají, protože se podřizují poptávce po senzacích. Jinak nepřežijí, jak je vidět na zániku některých kvalitních titulů na západ od našich hranic. Ono je hezké tvářit se, že nejlepší by byl návrat Karla Čapka do Lidových novin, to bychom si početli. A pak si koupit Blesk. Teda ten nikdo nečteme, ale víme, že Iveta Bartošová v Lucerně nezazpívá (asi jsme to slyšeli v kavárně).
Další komentáře Adama Junka: