Menu Zavřít

Huawei chce být v Česku jedničkou

17. 2. 2014
Autor: Euro.cz

Mobily Čínský Huawei se podle statistik IDC stal celosvětovou trojkou v prodeji chytrých telefonů a v loňském roce byl mezi vedoucími výrobci těchto strojů vůbec nejrychleji rostoucí firmou. Společnosti aktuálně patří 4,9 procenta globálního trhu, když v loňském roce prodala téměř 49 milionů telefonů.

Celý trh se smartphony loni narostl o 38 procent.

Číňané, kteří ve svých telefonech sázejí na operační systém Android, se s třetí pozicí spokojit nechtějí a zajímá je příčka nejvyšší. To platí i o jednotlivých trzích včetně Česka. „Do budoucna chceme být v Česku jedničkou,“ uvedl pro týdeník Euro viceprezident Huawei Zbyněk Pardubský (na snímku). Huawei má u nás v současné době zhruba desetiprocentní tržní podíl a dalšího růstu chce dosáhnout zejména posilováním značky. Maximum vytěží i ze silného partnerství se zdejšími operátory.

Sílící čínská firma se během několika let stala dominantním poskytovatelem technologií pro infrastrukturu mobilních sítí českých operátorů, což jí zaručuje dobrou výchozí pozici i pro partnerství v prodeji a propagaci chytrých telefonů. „Huawei při jednáních ze silné pozice v mobilních sítích hodně těží a je pro něj snadnější získat ze strany operátorů dobrou pozici,“ popisuje jeden ze zdrojů, který má k těmto jednáním blízko. „Pro operátory jsme určitě strategický partner,“ souhlasí Pardubský.

bitcoin_skoleni

Číňané chtějí v Česku investovat do významného posílení samotné značky Huawei, což by mělo do budoucna pomoci dalšímu růstu. „Dnes je prozatím stále ještě běžné to, že lidé přijdou do obchodu a vyberou si chytrý telefon od Samsungu, protože tu značku prostě znají,“ popisuje Pardubský. Huawei proto letos chystá prozatím nespecifikované investice do rozsáhlých reklamních kampaní a otevřít chce také svůj první značkový kamenný obchod, podobně jako to udělal Samsung. Termín a lokalita jsou prozatím stále v jednání.

Firma Huawei v loňském roce v Česku utržila kolem 180 milionů dolarů. Boduje mimo jiné díky poměru ceny, výkonu a kvality.

  • Našli jste v článku chybu?