Menu Zavřít

Hyperkonkureční banka

10. 6. 2005
Autor: Euro.cz

ČSOB

MM25_AI

PRAHA (vlp) – Jako by se největší tuzemská banka ČSOB pokoušela všemi možnými způsoby přesvědčit veřejnost o tom, že podezření z poplatkového kartelu v jejím případě nemá reálné základy. V uplynulém týdnu Poštovní spořitelna, která do skupiny ČSOB patří, zahájila marketingovou kampaň, v níž se opírá o to, že má nejnižší poplatky na trhu. Ukázku řízené vnitropodnikové konkurence předvedla ČSOB také v oblasti úroků u hypoték. Banka snížila úroky u jednoleté, tříleté a pětileté fixace úrokových sazeb. Ve stejný den oznámila snížení cen hypoték také Hypoteční banka, která rovněž patří do skupiny ČSOB. Ministr financí Bohuslav Sobotka by mohl přístup Hypoteční banky a ČSOB použít do své příručky o neporovnatelnosti poplatků, respektive v tomto případě cen. Pokud by zákazník ČSOB chtěl porovnat, která z těchto dvou nabídek je pro něj výhodnější, neuspěje. Hypoteční banka totiž nabízí nejoblíbenější pětiletou fixaci jako garantovanou, ČSOB naopak inzeruje sazby minimální, navíc poskytuje nejrůznější úrokové bonusy svým bankovním klientům.
Snižování hypotečních sazeb v posledních dvou týdnech nabralo na intenzitě. O poklesu rozhodly před dvěma týdny Živnobanka, Česká spořitelna, Komerční banka a Raiffeisenbank, uplynulý týden ke zlevnění sáhly ČSOB a Hypoteční banka a GE Money Bank. Raiffeisenbank zůstala věrna své tradici oznamovat snižování sazeb téměř každý týden.

  • Našli jste v článku chybu?