Menu Zavřít

Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi: Korejská ofenziva

29. 1. 2012
Autor: profit

Že se korejská automobilka mění, slýcháme ze všech stran. Její vozy jsou čím dál zajímavější a neoslovují už jen řidiče, kteří při výběru auta studují pouze ceník. Model i40 je toho jasným důkazem.

Foto: Hyundai

Především dobře vypadá, což je základ. I v testované variantě kombi, která mimochodem přišla netradičně dřív než sedan, působí vyloženě líbivě. Přesto má jednu drobnou potíž…

Fluidní kráska

Model i40 samozřejmě ctí „fluidní“ tvary, které Hyundai v poslední době prosazuje. Vozu dominuje dynamicky vyhlížející přední maska s extrémně dlouhými světlomety „vytaženými“ téměř až k A sloupkům. Model je plný hran, zlomů a zajímavých designových prvků. A v tom je právě jisté úskalí. Všechny automobily Hyundai jsou teď sice hodně výrazné, ale také skoro stejné. A pak je tu samozřejmě otázka, jak rychle se fluidní tvary okoukají, i když zatím vypadají skvěle.

To samé si asi řekne každý, kdo nahlédne do interiéru – tedy alespoň co se testované nejvyšší výbavy Premium týče. Mezi použitými materiály najdeme kůži, zpracování je na slušné úrovni, potěší prostornost (včetně místa pro pasažéry na zadních sedadlech) i dostatek odkládacích míst. A nedostatky? Nějaké se najdou, i když ne fatální.

Hodnocení Profitu

+ nízká spotřeba – řešení palubní desky Tlačítka na volantu by mohla být umístěna lépe, zvlášť ta větší často omylem zmáčknete dlaní. A jasné není ani to, proč největší a nejvýraznější ovladač na „fluidně tvarované“ palubní desce ovládá zrovna otáčky ventilátoru. Zvlášť když se mnohem důležitější ovládání teploty krčí v podobě malého tlačítka kdesi v rohu. Řídí i parkuje Testovaný vůz nabízel zajímavé funkční doplňky a příslušenství. Nejde sice o žádné novinky, v podobném autě přesto překvapí. Tak například ventilovaná sedadla, asistent pro udržení vozu v jízdních pruzích, který se neomezuje na pouhé upozornění, ale umí točit i volantem (funguje zhruba od rychlosti 60 kilometrů v hodině), či aktivní parkovací asistent. Ten mezi podélně zaparkovanými vozy pozná dostatečně velké místo, upozorní řidiče a nechá ho už jen přidávat plyn. Volantem točí sám. Funguje to docela dobře, jen s obrubníky měl systém problémy. A jak je to s místem pro zavazadla? Hyundai i40 se rozhodně nemá za co stydět. V základním uspořádání je k dispozici objem 553 litrů, po sklopení zadních sedadel (i když bohužel nevznikne rovná plocha) 1 719 litrů. Nakládací hrana je pak necelých 60 centimetrů nad vozovkou, takže i když tu máme dle aktuálních trendů sportovně střižené kombi, zachovává si i praktičnost. Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi motor vznětový čtyřválec

objem  1 685 cm3 max. výkon 100 kW (136 k)

max. toč. moment 325 N.m max. rychlost 198 km/h

z 0 na 100 km/h 10,6 s

spotřeba 4,7 l/100 km cena test. verze 763 900 Kč Sedmnáctka pod kapotou Hyundai nabízí pro model i40 pouze tři motory: benzínové 1,6 GDI a 2 GDI a naftovou sedmnáctistovku ve dvou výkonových variantách – 85 a 100 kW. Testovaný vůz poháněl silnější diesel, který se choval způsobně a kultivovaně. Je také velmi úsporný – většina řidičů bude jezdit průměrně za šest litrů, takže na jedno natankování ujede až tisíc kilometrů. Horší je to s dynamikou. Papírově vše vypadá v pořádku a relevantní hodnoty jsou srovnatelné s naftovými dvoulitry, v běžném provozu to ale tak příznivé není. Síly má sice automobil dostatek, musíte ji ale umět z motoru dostat. V nízkých otáčkách se totiž neděje nic, teprve po překročení hranice 1 800 otáček za minutu se motor trochu probere. Ani pak ale nečekejte zázraky. Povedený předvoj**

bitcoin_skoleni

Jízdním vlastnostem není v podstatě co vytknout. Nastavení podvozku představuje kompromis mezi pohodlím a stabilitou. S nerovnostmi i s rychlejšími průjezdy zatáček si i40 poradí dobře – oproti předchozí elantře je to znatelný rozdíl. Potěší skvěle odhlučněná kabina, poměrně přesné a krátké řazení a účinné brzdy. Řízení naopak působí uměle a chybí mu cit.

Hyundai i40 je vcelku povedené auto, které je předvojem velké korejské ofenzivy. Automobilka v Nošovicích už začala vyrábět novou generaci prodejního hitu i30 a kromě toho vymýšlí i „drobnosti“, na které zákazníci slyší – například program permanentní mobility, kdy Hyundai zajistí bezplatné zapůjčení náhradního auta, když budete mít to své déle než den v servisu. A na závěr ještě cena. U základního provedení startuje na 499 990 korunách, u testovaného vozu se díky bohaté výbavě vyšplhala na 763 990 korun.

  • Našli jste v článku chybu?