Největší jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor Group hodlá do roku 2025 vynaložit 41 bilionů wonů (810 miliard korun) do technologií mobility a strategických investic. Chce tak dohnat náskok konkurentů ve vývoji samořízených aut, uvedla dnes agentura Reuters. Plán podle automobilky zahrnuje vývoj autonomních a elektrických aut, stejně jako vozů propojených s internetem.
Na konci září Hyundai oznámil investici 1,6 miliardy dolarů (37,5 miliardy korun) do společného podniku na vývoj technologií pro samořízená auta s firmou Aptiv.
Automobilka dostane také finanční injekci od jihokorejské vlády, která dnes oznámila, že technologii autonomních vozů podpoří v letech 2021 až 2027 částkou 1,7 bilionu wonů. Vláda očekává, že Hyundai spustí služby na celostátní úrovni v oblasti plně autonomních vozů pro zákazníky s vozovým parkem do roku 2024 a pro širokou veřejnost do roku 2027.
Těšíte se na dobu, až budete jezdit autonomním vozidlem?
Zmíněná vládní investice je součástí programu pro automobily budoucnosti. Jižní Korea podle vlády zaostává ve vývoji softwaru a klíčových součástek, například senzorů a čipů. Vedle zmíněných položek chce vláda investovat i do infrastruktury pro vozy budoucnosti.
Regulační a právní rámec, který má zajistit bezpečnost autonomních vozů, chce Jižní Korea připravit do roku 2024.
Elektrický Golf je v Německu levnější než benzínový. Zákazníci ho stejně ignorují
O rok později má jihokorejská vláda v plánu zavést obdobná pravidla pro předvádění létajících aut. Huyndai se podle vedení automobilky chystá vyvíjet létající vozy, které chce uvést do prodeje před nejpokročilejšími samořízenými auty.
Jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii je závod v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Zaměstnává asi 3300 lidí, dalších 8700 zaměstnanců pracuje u subdodavatelů. Loni automobilka vytvořila zisk 7,22 miliardy korun, meziročně o 531 milionů korun více. Tržby se ale o 7,4 miliardy korun snížily a dosáhly 129,26 miliardy korun. Loni firma vyrobila 340 300 aut, letošní plán je 318 tisíc vozů.
Dále čtěte:
Třicítkou ke snížení emisí? Nesmysl, vzkazuje ministerstvo německým městům
Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen
Harley-Davidson připravuje nový malý model pro asijské trhy. Malé motorky budou vyráběny v Číně
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů