Hospodářská komora České republiky používá od nového roku pro všechna svá poradenská a informační střediska, kterých je po celé republice celkem 97, výlučně název „Kontaktní místa HK ČR“. Nazývají se tak tedy nově i komorová infocentra v krajských městech, která se do konce roku 2009 jmenovala „Jednotná kontaktní místa“.
Název „Jednotná kontaktní místa“ (JKM) je legislativním pojmem vyplývajícím z nového zákona o volném pohybu služeb a je nyní vyhrazen pro servis patnácti vybraných živnostenských úřadů. Jednotná kontaktní místa zahájila činnost 1. ledna 2010 a jsou součástí celoevropské sítě konstituované směrnicí o službách na vnitřním trhu. Soustředí se převážně na poskytování informací ohledně služeb a kontaktních údajů správních orgánů a přeshraničního podnikání ve službách. Slouží jak tuzemským, tak i zahraničním podnikatelům.
Nabízejí komplexní poradenství pro všechny oblasti podnikání. Již od roku 2003 na nich Hospodářská komora České republiky poskytuje v rámci projektu Informační místa pro podnikatele bezplatné poradenství ve všech otázkách spojených s podnikáním. Podnikatelé se přitom nejčastěji ptají na oblast provozu firmy, možnost financování z evropských fondů a jiných zdrojů, daňové a pracovněprávní otázky. Do konce roku 2009 tato kontaktní místa zodpověděla téměř 65 tisíc podnikatelských dotazů.
Mezi další služby kontaktních míst HK ČR patří například poskytování dlouhodobých konzultací pro podnikání a vydávání dokumentů pro podnikání.