Prototyp robotického 3D skeneru vznikl již v létě roku 2017. S pomocí úvodní investice od fondu Koopeo Ventures začali Mikoláš Herskovič a Zdeněk Glazer vyvíjet systém umožňující plně automaticky naskenovat jakýkoliv předmět a jeho digitální kopii ihned použít ve virtuálním světě.
Díky tomu mohou například fotografové či reklamní agentury tvořit exteriérové snímky bez toho, aby opustili ateliér. Filmaři používají digitální modely při tvorbě vizuálních efektů, programátoři a grafici při vývoji počítačových her i profesionálních aplikací. Mezi další potenciální uživatele 3D skenování patří e-shopy, které chtějí umožnit zákazníkům prohlédnout si zboží detailně, a to i na dálku.
Prodej zboží ve virtuální realitě je přitom jedním ze způsobů, jak mohou obchodníci v době globální pandemie i nadále vydělávat. „Naše technologie zcela precizně zachycuje strukturu jednotlivých materiálů, propustnost a odrazivost světla či barevnost skenovaných předmětů. Na tom, abychom měli ze všech dostupných 3D skenerů na trhu ten nejlepší právě my, pracujeme už dva a půl roku,“ říká technologický šéf Glazer.
Velké ambice má i průmyslová divize založená v minulém roce. Zaměřuje se primárně na rozvoj skenovacích technologií pro výrobce automobilů, letadel či zbraňových systémů.