ATLANTA (FT, The Economist) – Podněty z Hollywoodu mají zachránit zpravodajskou kabelovou televizi CNN. Zájem diváků o tuto stanici opadá a investiční banka Goldman Sachs odhaduje, že celkové příjmy CNN klesnou letos o deset procent. Zpravodajský kanál CNN Headline News proto od šestého srpna radikálně mění svou tvář. Zprávy čte herečka Andrea Thompsonová. Mění se také styl jejich prezentace podle hesla „oprav–dové zprávy, opravdu rychle . Cílem je oslovit zvláště mladé diváky.
Společnost AOL Time Warner, která televizi CNN ovládá, pověřila jejím řízením nové šéfy. Jamie Kellner, „úspěšný televizní manažer z Hollywoodu, dosud pracoval pro televize orientované na zábavu – Warner Brothers a Fox. Další odborník Walter Isaacson přišel z časopisu Time. Proslavil se tím, že na jeho obálku umístil hollywoodské hvězdy.
Vedení CNN zdůrazňuje, že jeho záměrem je „dynamická televize, nikoliv populistické a bulvární zpravodajství. Týdeník The Economist o tom však pochybuje a soudí, že některé reportáže CNN mohou být hodnoceny právě takto.
Řada pozorovatelů tvrdí, že CNN dosud ztrácela v konkurenci s ostatními zpravodajskými kanály, neboť se příliš zaměřovala na klasické zprávy. Konkurenti naopak používali různé triky – do zpráv balili drby a zábavu. Také více vysílali různá talk–show.
Novinkou CNN Headline News je naprosto zahlcená obrazovka. Kromě moderátora, který čte zprávy, se na ní zároveň objevují sportovní výsledky, aktuální ceny akcií, nejnovější bleskové zprávy a mapa s předpovědí počasí. Výkonná viceprezidentka CNN Teya Ryanová v tom však nevidí problém: „Internet naučil uživatele vypouštět informace, které právě nepovažují za důležité. Nový formát podle ní také umožní hladký přechod k interaktivní televizi.