Internetový prodejce Internet Mall provozující e-shop Mall.cz snížil za rok končící loňským březnem ztrátu o 40 procent na 213,6 milionu korun. Tržby mu vzrostly o 15 procent na 7,2 miliardy korun. Mall Group očekává za loňský rok obrat kolem 18 miliard korun. Skupina by se podle spolumajitele Jakuba Havrlanta měla dostat do zisku v horizontu dvou až tří let.
Mall.cz investoval řádově desítky milionů eur do technologií, logistiky a do marketingu. Internet Mall mimo jiné investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit sedmi středoevropským zemím, kde skupina působí. „Věříme ve smysluplnost všech investic, které v dlouhodobém měřítku vedou ke snížení provozních nákladů, vyšší efektivitě výkonu v oblasti příjmu a expedice zboží, a zrychlení dodací lhůty směrem k zákazníkovi,“ dodal Havrlant.
Firma aktuálně v Česku zaměstnává 875 lidí, což je proti loňskému roku nárůst o deset procent. Distribuční centrum odbavuje v nejvytíženějším období až 75 tisíc balíčků denně. Skupina operuje kromě Česka na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku a na Slovinsku.
Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet
Internet Mall se původně jmenoval bilezbozi.cz, založen byl v roce 2000. Mezi jeho hlavní sortiment patří kromě bílého zboží malé domácí spotřebiče, elektronika, potřeby pro dům a zahradu nebo IT. „Cílem managementu společnosti pro následující tři roky je být největší internetovou nákupní galerií v Česku,“ dodává společnost.
Čtyřicetiprocentní podíl v Mall Group vlastní skupina PPF, dalších 40 procent mají podnikatelé Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem. Zbylých 20 procent vlastní investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Do skupiny kromě Mall.cz patří například specializované obchody CZC.cz, Vivantis, Proděti, BigBrands, Košík, Bux a Rozbaleno.
Dále čtěte: