Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným. Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy.
Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným.
Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy. Internautem, tj. uživatelem internetu, se stalo 3,35 milionu občanů České republiky. Průměrný internaut byl na síti zhruba 3 hodiny a v tomto čase si prohlédl 164 různých webových stran. Tomu odpovídá i stále větší, byť v porovnání s ostatními médii značně skromný, zájem inzerentů. Loni se na netu proinzerovalo kolem 190 milionů korun, letos podle některých odborníků můžeme čekat vzestup až na 230 mil. Kč. Marketing na internetu, to ale není jenom reklama. V první řadě jsou to webové prezentace firem (případně produktů), které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. Jsou vizitkou, kterou prostě musí mít každý, kdo se v hospodářském životě chce pohybovat. Dalším krokem je elektronické obchodování v různých formách - byť podle některých hlasů poslední vývoj naznačuje oslabování zájmu o e-commerce ve prospěch „pouhého“ motivování potenciálního zákazníka k nákupu toho správného produktu. Jinou formou internetového marketingu je e-mail, který může dobře sloužit jako nástroj propagace a prodeje. To všechno je u nás v mnohém ohledu ještě „mladé“, firmy si tyto možnosti teprve testují. Internetový marketing má nepochybně před sebou dobrou budoucnost, možná hlavně v segmentu malého a středního podnikání. Je totiž především marketingem levným. Navíc marketingovým pracovníkům nabízí leccos, co jinde nedostanou - interaktivitu, rychlost, snadné vyhodnocování efektivity apod. Proto také internet už dávno není pro český marketing ničím neznámým. Pravdou je ovšem také to, že na skutečně profesionální využití marketingových možností internetu se v řadě podniků ještě čeká.