Výdaje firem na internetovou reklamu by měly v tuzemsku do roku 2015 stoupnout na 10,7 miliardy korun. Letos tato suma představuje 4,7 miliardy Kč.
Autor: Jakub Stadler
Objem reklamy se zvyšuje s rostoucím využíváním internetu, ke kterému zadavatelé přesunou zdroje určené dosud na tištěnou reklamu. Největší růst podle generálního ředitele Centrum Holdings Andrease Demutha čeká reklamu ve vyhledávání a platby za kliknutí. V této oblasti předpokládá růst obratu z letošních zhruba 1,5 miliardy Kč o 170 procent.
Na dvojnásobek ze současných 1,5 miliardy korun se má zvýšit objem výdajů na tzv. zobrazovanou, anebo také bannerovou reklamu. Jde přitom o skutečně vynaložené prostředky a nikoli ceníkové ceny, které uvádí Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). To za loňský rok odhadlo objem zobrazované reklamy na zhruba 3,6 miliardy korun. Největšími hráči na internetovém reklamním trhu jsou podle SPIR Seznam, Centrum Holdings a Mafra. Centrum Holdings dnes uzavřelo strategickou alianci s Google, v rámci které bude nabízet její reklamní službu AdWords.